Vad ska jag göra?

I

inapina

Kan ngn ge mig ett råd...? Jag har en 9 månaders stooooor hund som är riktigt stark. Min bästa kompis har också en hund å vi brukar gå ut med hundarna tillsammans. Men här till problemet: Min hund vill bara leka med min kompis hund å då drar hon jättemycket! Men när jag går själv är hon hur lydig som helst... :crazy: Jag blir lite rädd att om hon får dra såhär mkt, så kanske det påverkar hennes uppfostran?? :confused: för de e ju inte roligt å ha en bamsehund som drar när den e fullvuxen...de e så knäppt för hon blir helt okoncentrerad när kompisens hund e med. Så ska jag säga till kompisen att jag måste träna min hund å riskera att kompisen blir sur, eller ska jag bara hoppas på att detta inte påverkar min hunds psyke.? snälla hjälp mig!!!!!!!!!!
 
Hej! Vad är det för hund du har (nyfiken)
Har själv en St: Bernhard på 9 månader :)
Ett tips jag kan ge dig är att gå ut tillsammans med din kompis + hennes hund.
Berätta för henne att hon ska skälla till på din hund så fort denne luktar på hennes.
Likadant för dig, luktar kompisens hund på din skäll till på den hunden då.
Hoppas att du förstår hur jag menar.

En vän gjorde nämligen så med min förra hanne när vi gick ut tillsammans med hennes löptik. Efter att kompisen röt till ett par gånger på min hund så sniffade han inte ens över löptiken.

Hemligheten är att det inte är matte som är den tråkiga och säger till hela tiden :idea:

Lycka till Inna & Vera
 
Är det en ovanlig situation för hunden? Brukar du mest gå själv annars? För då kanske det blir bättre med tiden. Nyhetens behag, du vet. Träna att gå bland folk och hundar.Till sist blir det inte särskilt märkvärdigt.
 
Går ganska ofta med denne efter skolan, vi går i samma klass.....
 
Gå en kurs på brukshundsklubben
om ni inte redan gör det. De kan
ge många goda råd.
 
Träna med hunden på samma sätt som du gör annars.
Få den att inse att den måste skärpa sig även när dom är med. Kanske du och kompisen kan träna tillsammans några gånger. :)
 
Tänk även på att din hund är i slyngåldern/djävulsåldern, kalla det vad du vill. Alltså helt enkelt trotsig!

Lycka till iallafall, och vad var det för ras?

/Niggi

--------------

Tänk vad kort tid man lever, om man tänker på hur länge man är död.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 194
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 253
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 469
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Hej gänget! Jag är förkyld och har för mkt tid och därför passar jag på att ställa en fråga /göra em tråd 🤣. Som några vet så skaffade...
2
Svar
26
· Visningar
3 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp