Vad ska jag göra?

Sv: Vad ska jag göra?

I det läget så LÅNAR man pengarna tillfälligt så man säkert får hem guldhästen.

Jag har tappat räkningen på hur många hästar jag köpt loss på min checkkredit. Då har det iofs oftast varit vanvårdsfall, men det är ju lite samma sak, man kan inte vänta för då förlorar man hästen på det ena eller andra viset.

Ah, ok. Lät lite märkligt...men han ska väl hämta stoet nu och i så fall köra ner henne till våren? Eller ska ni ha henne uppstallad tills nästa säsong?

OM han ska köpa henne (OM, OM, OM - det är ju inte alls säkert), så ska vi ha henne till december (vilket han har sagt att han betalar hyra för) och sedan ska hon flyttas till stuteriet och betäckas där i vår.

Men nu verkade det i alla fall som om han skulle hosta upp pengar. Hmm...

Personligen skulle jag aldrig sälja mitt sto till en sådan människa. Ta hellre det säkra före det osäkra, om det är fler som är intresserade på en gång, sälj till den du tycker bäst om och kan betala när dom hämtar hästen.

Senast ändrad av en moderator:

Gör det som känns bäst...och rätt. Köpare finns det säkert fler!

Liknande trådar

Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 849
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 205
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 496
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 036
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka