Vad ska jag ha för bil?

Jag har en XC60 laddhybrid, byt inte till en sådan :p
Främsta anledningen för att fyrhjulsdriften är rätt kass och att bränsleförbrukningen (bensin) är skyhög! Snittar någonstans mellan 0,85-0,95 blandad körning.
En kollega har en VW Id4, den verkar riktigt trevlig och bra räckvidd på elen, dessvärre är bagagen på den liten. Passat har väl också laddhybrid, men är osäker på fyrhjulsdriften där?
Kia Sportage?

Alltså den bränsleförbrukningen är ju galen. Det är vad min Navara ligger på sommartid, med kåpa 😅
 
Alltså den bränsleförbrukningen är ju galen. Det är vad min Navara ligger på sommartid, med kåpa 😅
Jag vet! Förmånsbil genom jobbet, ångrar mig bittert att jag tog den... Såhär i efterhand hade en ren elbil varit mycket förmånligare. Vi har ju en XC90 också, diesel iofs men större bil och den ligger på 0,7-0,8 ungefär, V90 CC jag hade innan snittade på 0,6, bästa bilen jag haft!
Toyota Rav4 finns väl också som hybrider?
Range Rover har också om jag inte minns fel, snygg dessutom :D
 
Jag vet! Förmånsbil genom jobbet, ångrar mig bittert att jag tog den... Såhär i efterhand hade en ren elbil varit mycket förmånligare. Vi har ju en XC90 också, diesel iofs men större bil och den ligger på 0,7-0,8 ungefär, V90 CC jag hade innan snittade på 0,6, bästa bilen jag haft!
Toyota Rav4 finns väl också som hybrider?
Range Rover har också om jag inte minns fel, snygg dessutom :D

Förstår det! Galet 😅

Rav4 har jag också kikat på, men tycker den ser tight ut i bagaget med så brant sluttning på bakänden? Har en kompis som har en sådan, kanske får kika närmre på den!

Tror tyvärr RR ligger utom budget :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: attheedge
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 359
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 508
Senast: Guldaskig
·
Äldre Jag letar ny bil och skulle vara tacksam för lite input! Jag har 12 mil tor mellan jobb och hem dit jag reser 3-4 dagar per vecka, så...
Svar
14
· Visningar
1 572
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp