Vad ska jag ha till?

Sv: Vad ska jag ha till?

Mina vänner blir inte tillsammans med någon jag har haft en sexuell relation till. Eller bara dejtat för den delen.
Det finns ju en anledning till att jag dumpade dom, givetvis är mina vänner på min sida och väljer att ta avstånd till denna person.

Vem vill ha någon annans left overs? :meh:


Och föresten, vad ger dig rätt att anta att jag har en massa gamla ligg! :S
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska jag ha till?

Jag skulle kombinera med vitt för att lysa upp outfiten lite.

Jag skulle egentligen föredra vitt också men känner att det kanske blir lite fel?
Man "får" inte ha svart, rött, vitt och jag kommer i alla tre färger... :p

Jag vet ju att det inte riktigt är så, men det KÄNNS lite som att det blir så :D
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Mina vänner blir inte tillsammans med någon jag har haft en sexuell relation till. Eller bara dejtat för den delen.
Det finns ju en anledning till att jag dumpade dom, givetvis är mina vänner på min sida och väljer att ta avstånd till denna person.

Vem vill ha någon annans left overs? :meh:

Hahaha. Jag har legat med två av min senaste "nästan på G kille"s närmsta kompisar. :D :angel:
Så kan det bli ibland. ;)


Jag hoppas verkligen att du täcker axlarna i kyrkan.
Nej, i kyrkan är det varmt, där behöver jag inte täcka något.
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Äh, de allra flesta människor man stöter på är inte så mossiga och inbillningssjuka när det gäller stil och etikett som Vogue ofta bevisar att hon är. Jag tror inte att folk kommer tänka så.


edit: Man brukar täcka axlarna i kyrkan av respekt för religiös sed, precis som att man som kvinna täcker håret när man besöker en moské, det är därför folk ofta rekommenderar att ta med en sjal i såna här trådar.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska jag ha till?

Hahaha. Jag har legat med två av min senaste "nästan på G kille"s närmsta kompisar. :D :angel:
Så kan det bli ibland. ;)



Nej, i kyrkan är det varmt, där behöver jag inte täcka något.

Jisses så osofistikerat.

Tog bort resten, känns inte okej att skriva det jag tänker nu.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska jag ha till?

Jag tycker att något svart upptill(bolero?) och svarta skor vore supersnyggt. :) Så länge man inte har så mycket svart att det kan misstas för sorgdräkt så är det helt ok och det skulle det knappast bli.
 
Sv: Vad ska jag ha till?

O herregud, jag skulle då aldrig bjuda någon jag haft sex med på mitt bröllop! OMG liksom! :crazy:
Och givetvis inte min partner heller.

Jag håller absolut med! Jag ska inte heller ha med mig partnern när jag gifter mig. Nån måtta får det vara.
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Hahahahaha! Exakt vad jag tänkte :D

Vogue: bara för att du och din snubbe är oskulder betyder ju inte det att vi alla är det. För jag förutsätter att ni är det, annars är du ju tillsammans med nåns äckliga leftovers.
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Är det ett katolskt bröllop?

I Svenska Kyrkan finns det inga sådana krav.

Nu är jag inte säker men jag har fått lära mig att det trots allt är god sed att i kyrkan (även den svenska) att täcka axlarna. Jag är inte medlem av svenska kyrkan men måste jag delta i något i en kyrka ser jag till att ha axlarna täckta och är inte urringad ner till naveln. Det ser jag som respekt för de som är troende även om jag inte delar deras tro.
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Det ska verkligen komma från rätt person.

Oh ja, det gör det! :mad:

Bara för att jag kan vara tuff här i text på forumet så vet du öht inte hur jag är uppfostrad till att föra mig irl! :)

Jag umgås i de kretsar där man förväntar sig att veta dessa enkla saker om hur man för sig.

Trodde att ALLA var noga med klädkoder i tex kyrkan.
Klänning eller dräkt med täckta axlar och helst täckta knän och lagom urringning för damer och kostym för män.

Skulle bli uppriktigt förvånad och besvärad om någon av mina vänner kom med rött eller bara axlar på ett dop/bröllop.
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Skulle bli uppriktigt förvånad och besvärad om någon av mina vänner kom med rött eller bara axlar på ett dop/bröllop.

Vad betyder röd klädsel på ett dop? :eek:

Jag brukar inte vara alltför bart klädd i kyrkan men förvånad skulle jag knappast bli och definitivt inte besvärad. Det låter väldigt jobbigt att reagera så över småsaker.
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Oh ja, det gör det! :mad:

Bara för att jag kan vara tuff här i text på forumet så vet du öht inte hur jag är uppfostrad till att föra mig irl! :)

Jag umgås i de kretsar där man förväntar sig att veta dessa enkla saker om hur man för sig.
Då hoppas jag att du för dig bättre irl än här på forumet.
Trodde att ALLA var noga med klädkoder i tex kyrkan.
Klänning eller dräkt med täckta axlar och helst täckta knän och lagom urringning för damer och kostym för män.

Skulle bli uppriktigt förvånad och besvärad om någon av mina vänner kom med rött eller bara axlar på ett dop/bröllop.
Värst vad du är lättkränkt. Jag undrar som Dentaku: Vad betyder rött på ett dop? Och sedan när gäller katolska kyrkans regler i Svenska kyrkan?

Jag håller med om att man inte går alltför lättklädd till kyrkan, men att inte visa knäna är ingenting som Svenska kyrkan mig veterligen står bakom.
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Du har fått mig uppriktigt nyfiken:
Jag får alltså på ett potentiellt bröllop inte bjuda min dotters pappa och tillika mycket goda vän. Vi har bevisligen haft sex med varandra. Det verkar rätt knepigt. Får jag bjuda hans familj eller är det också tokigt?
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Skulle bli uppriktigt förvånad och besvärad om någon av mina vänner kom med rött eller bara axlar på ett dop/bröllop.

Men ärligt talat, om du nu är så himla väluppfostrad och "har koll" så borde du ju veta att det är totalt fel att man inte ska ha rött. Eller menar du att t.ex Magdalena Ribbing har fel? Och att en massa amerikanska tramsfilmer har rätt om hur det är på bröllop i Sverige?

Någonstans känns det som att du har gjort en tankevurpa.
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Ja dotterns pappa är väl en huvudperson på ett dop, han får väl givetvis komma.

Hon pratade om gamla ligg.
 
Sv: Vad ska jag ha till?

Men ärligt talat, om du nu är så himla väluppfostrad och "har koll" så borde du ju veta att det är totalt fel att man inte ska ha rött. Eller menar du att t.ex Magdalena Ribbing har fel? Och att en massa amerikanska tramsfilmer har rätt om hur det är på bröllop i Sverige?

Någonstans känns det som att du har gjort en tankevurpa.


Ursäkta?

Jag tänker enligt de gamla banorna, inte det nya. Spelar ingen roll vem som säger att man inte skall ha rött. Kika själv på etikettråden nu när Prinsessan gifte sig, alla som var bar axlade, hade för mycket urringning, rött eller visade knä fick skäll! ;)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska vara brudtärna på min bästa kompis bröllop i mitten av september och har fått fria tyglar att hitta klänning själv, så länge den...
2
Svar
22
· Visningar
2 244
Senast: Mineur
·
Hemmet Hur bestämmer man sig för vilken färg man vill ha om man ska måla om huset? Rött eller vitt känns fint, Det måste passa in och ge en...
2
Svar
20
· Visningar
2 903
Senast: iNHALE
·
Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink...
2
Svar
37
· Visningar
11 383
Äldre Jag ska på en tillställning med jobbet där det står klädkod kavaj. Det är en stor baluns med hela bolaget, folk reser från hela landet...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 028
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp