Vad ska man göra?!

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Manji
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 642

Manji

Trådstartare
Bor i norra Norrland, finns inte en enda distans tävling inom rimligt avstånd (och då pratar jag inom detta län och gänsen vid Värsterbotten). Hur sjutton ska man kunna testa på distans? Skulle vara jätte roligt att bara testa en PP lr nått sånt..:( Jag är 17 år, så att börja flytta för tävlingar är inte rimligt och att transportera ner en häst till mitten av Sverige känns inte speciellt seriöst. Resan och boende för häst och ryttare skulle kosta så extremt mycket...Plus att jag har min andra häst att tänka på. Kan ju inte bara lämna han hemma i stallet utan hästkompis hur länge som helst.

Sv: Vad ska man göra?!

Kolla runt om det finns någon som är villig att låte dig rida deras häst på en kortare ritt. Det är ju betydligt billigare att flytta sig själv än att ta med hästen också.

Det finns en distriktsgrenledare i Norrbotten:
Lollo Keskikallio
Radhusvägen 48, 960 24 Harads
0928-102 90, 070-623 08 67
lollo.keskikallio@telia.com

Kontakta henne och se om ni kan anordna en prova-på tillsammans. Ring eller maila gärna mig så ska jag hjälpa er efter bästa förmåga. Jag är ju närmast, misstänker jag... ;)

/Camilla

Hej hej
Numera, snart i alla fall (när distriktskonferensen är klar) kommer det finnas en grenledare i Västerbotten. Vi ska försöka jobba för att vi i AC län inte ska vara en vit fläck på kartan utan att det ska finnas kortare ritter att börja med även i norra norrland. Så att alla i Norrbotten och Västerbotten ska få möjlighet att prova på distansritt lite innan man ger sig iväg till de södra delarna av norr landet!

På återhörande

Pernilla Hallin
distrikstgrenledare Västerbotten inom snar framtid:bump:

Hej!

Välkommen in i distansvärlden! Kul! Hör gärna av er om ev. samarbete!

Jag har ca 30 mil till Umeå.

/Camilla

Vad roligt! :)
Har länge varit sugen på att prova på distans, problemet hitills har varit att jag inte haft någon häst... :angel:
Men nu när jag har det skulle det vara kul att äntligen få prova!
Visserligen bor jag inte i Västerbotten, men i norrland i alla fall och det är inte så långt till Umeå t.ex.

Jo tack, Samarbete behövs! Jag hoppas att vi kan få till en liknande start i AC som vi gjorde i Östergötland ( jag var med där på den tiden och började själv med hjälp av Anna S). Det har ju tidigare varit så att det varit svårt för Norrbotten-borna att ta sig ut i landet eftersom Västerbotten varit som en stoppkloss eller vit fläck eller vad man nu vill kalla det. MEN NU ska vi väl fösöka dra i det hela. Jag ligger lite lågt just nu, inför distrikstkonferensen. Man vill ju inte börja förrens man har mandat att härja som grenledare. Men en hemsida har gjorts: http://acdistansritt.1go.dk
med hjälp av material som jag fick låna från Ö-götland. Tanken är att den ska fungera som informationskanal om vad distansritt är och locka intresserade i främst ac-länet. Men bd har ju nytta av den med.

På återhörande
Pernilla

Sidan kan inte visas!

Annars låter det himla lovande det du skriver. Men jag har hört liknande tongångar från norrlandslänen förut som sedan runnit ut i sanden så jag hoppas ni blir några som kan hålla ihop det hela nu!

/Camilla

Webhotellet städar just nu, så sidan är tillfälligt nere. Men snart kommer de igång igen.

mvh//
Pernilla

Kanske dax för en adressändring oxå...
Drottninggatan 43B
961 45 Boden
Ingen hemtel, men däremot mobilnumret kvar

// Lollo

perhal skrev:
Jo tack, Samarbete behövs! Jag hoppas att vi kan få till en liknande start i AC som vi gjorde i Östergötland ( jag var med där på den tiden och började själv med hjälp av Anna S). Det har ju tidigare varit så att det varit svårt för Norrbotten-borna att ta sig ut i landet eftersom Västerbotten varit som en stoppkloss eller vit fläck eller vad man nu vill kalla det. MEN NU ska vi väl fösöka dra i det hela. Jag ligger lite lågt just nu, inför distrikstkonferensen. Man vill ju inte börja förrens man har mandat att härja som grenledare. Men en hemsida har gjorts: http://acdistansritt.1go.dk
med hjälp av material som jag fick låna från Ö-götland. Tanken är att den ska fungera som informationskanal om vad distansritt är och locka intresserade i främst ac-länet. Men bd har ju nytta av den med.

På återhörande
Pernilla
Det finns intresse nedåt norra ångermanland också, finns det något lokalt eller skall man försöka haka på AC-gruppen?

Liknande trådar

T
Utrustning Har hamnat i en situation där jag måste bestämma mig ganska omgående hur jag vill göra med en sadel.. Hade jag haft mycket pengar hade... 2
Svar
32
· Visningar
3 461
Senast: Wiszca
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag... 2 3
Svar
59
· Visningar
8 524
Senast: Beritas
·
C
Distans Hej! Har länge varit sugen på att testa distans, men det har liksom aldrig blivit av. Nu tänkte jag försöka ta mig i kragen och komma...
Svar
4
· Visningar
1 054
Senast: corina_w
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka