Vad ska man skicka med?

Jag tycker du ska skicka iväg hästen med grimma. Täcken, transportskydd och grimskaft brukar inte transportfirmorna vilja ha.

Men ring till nya ägaren att de tar med sig täcke när de tar emot hästen, ifall den ska transporteras vidare eller de kanske är en firma som kör från dörr till dörr.

Vissa firmor har ett extra utrymme för just täcken m.m som hästen ska ha med upp. Men då får du ringa och tala om vad de ska få innan.
 
Nu är det så att jag skulle lätt kunna köra honom - om jag nu hade bil och körkort :angel:
Jag är väldigt orolig av mig, det ligger i blodet så att säga, förväntar mig det värsta osv.
Men om ni säger grimma så blir det grimma ;)
Hur många stop/byten brukar det bli på ca 3o mil?
Dödar transportörerna en om han har ett tunnt bomullstäcke? :o
 
när jag sålde ponnyn så skickade jag med grimma... resten fick de köpa till om de ville... men det var ju på sommaren, så han behövde inget täcke.
när jag köpte min häst så kom jag med skydd och grimma. men jag fick med boots, en sprillans grimma, transportskydd, flughuva, då blev jag ganska paff... men snällt var det..
 
Du måste nog fråga transportören om det. Fast de flesta brukar köra "raka" spåret. Sen eventuellt om köparen hämtar upp hästen nånstans så kanaske de har eget släp, men det *kan* ju vara så att de kör hästen direkt hem till de nya.
 
Vi skickade iväg ponnyn med lädergrimma full av ludd =) , ett fleecetäcke med ordentlig gjord så att det inte skulle glida och ett set transportskydd och våran transportör hade inget emot det =) =) Han förstod att vi var rädd om ponnyn!!! =)
 
Varför ringer du inte och hör med de transportörerna som du ska skicka hästen med så får du ju veta på en gång hur just dom vill ha det?!

mvh Johanna
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 584
Senast: CaisaCax
·
Gnägg Snart är det jul! Jag är redan i julmode och lyssnar ivrigt på julmusik och planerar för julen tillsammans med Halle. Hur brukar ni...
Svar
16
· Visningar
1 134
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 544
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 341
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp