Bukefalos 28 år!

vad skall jag tänka på?

vinkelina

Trådstartare
skall för första gången åka bort och träna, ca 75 km. skall till min förra tränare, på nått sätt känns det bäst nu, har fått igång hästen efter skada, och hon känner ju hästen från förr.

men vad skall jag tänka på.

lektionen startar kl 18. så skulle vilja vara iväg kl 16, så man kan köra i lugn o och ro. lasta ur, sadla o rida fram

lektionen varar en timme.

hästen har enorma mängder vinterpäls, trots att man skrittar 30 min efteråt så torkar hon inte närmevärt.

funderar på att lägga på svettäcke, fleece och ev ett tunt yttertäcke till hemresan, blir de för mycket.

nått annat ja ska tänka på?
 
Sv: vad skall jag tänka på?

(Du menar väl 7,5 km ?Annars måste du nog åka iväg betydligt tidigare än 16:00.....)
Vi brukar ha med Halsfleece att eftersvettas i ,inget täcke över då hålls ju fukten kvar som går ut genom fleecetäcket.
När vi kommer hem brukar hästen vara torr och täcket väldigt blött.
Då är det bara att sätta på ett nytt torrt.
 
Sv: vad skall jag tänka på?

menar 75 km. tar 1 h att köra utan släp då de e 80 väg, så räknar med en ½ till extra då
 

Liknande trådar

Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 643
Hästvård Jag köpte mitt sto Barka för ungefär ett år sen. Då hade jag redan ridit henne under flera år och var väl bekant med att hon haft...
Svar
16
· Visningar
2 857
Hästvård Hej! Min häst (Irish cob) står uppstallad i Frankrike. Hästarna är inne på natten över vintern och ute 24/7 på sommaren. Det har varit...
Svar
3
· Visningar
1 078
Senast: Freazer
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 808
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp