Tänka strategiskt kring bostadsköp...

Äntligen :)
Hoppas du kommer trivas i din nya lägenhet och att den känns som en bra plats att vila på i avvaktan på eventuellt hus.

Verkligen. Jag fick en lugn känsla på visningen. Även om det är svårt att säga nåt om grannarna, så noterade jag i vilket fall att det är treglasfönster och inga ljud utifrån var störande. Där jag bor nu hör man all trafik,men det stör mig mindre än grannarnas oljud. I vilket fall känns det osannolikt att det kan bli värre.
Jag tror ju inte på en framtid i lgh. Men det får vara så, jag heter Provisorisk i mellannamn. Jag har bott "i väntan på" sedan 20 år :o ... bortsett från 2 år i radhus då kag trodde jag hade landat, men det gick över då det inte gick att stå ut på orten.
 
Tack :) Ja iaf om man står på köparsidan ;)

Tyvärr kan det ibland vara lika jobbigt på säljsidan. När vi sålde vår första gemensamma lägenhet hade vi fyra som bjöd och ingen som köpte i slutändan. Så vi fick börja om med visningar igen. Tycker definitivt det borde vara någon summa man får betala som köpare efter att man får besked om att man får köpa och sen drar sig ur innan kontrakt skrivits.
 
Tyvärr kan det ibland vara lika jobbigt på säljsidan. När vi sålde vår första gemensamma lägenhet hade vi fyra som bjöd och ingen som köpte i slutändan. Så vi fick börja om med visningar igen. Tycker definitivt det borde vara någon summa man får betala som köpare efter att man får besked om att man får köpa och sen drar sig ur innan kontrakt skrivits.
Va alla fyra ointresserade av att köpa efter att de budat?
 
Va alla fyra ointresserade av att köpa efter att de budat?

Ja den som bjudit högst hoppade av samma dag hon fått veta att hon fick köpa men innan kontraktsskrivning och de andra hade väl kanske gått vidare till andra objekt. Vet inte. Vi fick sitta med dubbla lägenheter en extra månad då ju hela processen fick börja om. I det läget hade det ju varit bra om det fanns någon form av ersättning som den personen som fick besked om att hon fick köpa hade behövt betala.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 766
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 936
Senast: kolblakkur
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp