Vad skall ni göra idag?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare _Eva_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 012

_Eva_

Trådstartare
Ibland undrar jag vad alla sysslar med om dagarna, alltså förutom jobb och buke. Vad gör ni idag? Nått hästigt? Nått kul?

Efter fika och bukesurfande skall vi, familjen, åka och hälsa på våra kompisar. Kolla på deras hästar. Lämna lite hästgrejjer hos dem.
Sen skall vi åka och fota och kolla lite på vår gård vi köpt, som vi inte sett sedan visningen för sex veckor sedan.
Vi äter nog på stan.
Väl hemma lär maken trimma gräs och jag skall nog jobba en vända med unghästen.

Så vad skall ni göra?

mvh Eva

Sv: Vad skall ni göra idag?

Grattis till gården! :D

Oh.. vad ska jag göra idag?
Bara roligt.. Städa. Fast absolut först på listan är gå ner till stan och köpa cigg..
Sen ska det lagas mat.. och letas reda på folk som ska äta maten.. och där någonstans slutar mina planer. Hästeriet får vänta till i morgon ^^ tur för mig att jag är bortskämd av mamma..

Oj..jag kommer ha en heldag i stallet för i morgon ska jag åka på träningstävling, men det kan ju vara kul och ha fin häst och utrustning ändå ;).
Så..jag kommer först att rida tanten..träna lite på vad som kan väntas komma inne på banan i morgon. Sedan blir det puts av utrustning, förbereda boxen inför natten, grooma häst, plocka i ordning allt som ska med och om jag hinner och orkar...så blir det nog lite pyssel med lillkillen.

När jag kommer hem är det jag som ska groomas...nej..men fixa till allt jag ska ha med mig och på mig.

Så..det är väl min dag ungefär.

Har ätit frunch och ska strax dricka kaffe, försöka väcka tonåringen. Det blir väl en ridtur så måningom, sen vet jag inget mer.

Tack! Men du, då måste vi ju hålla tummarna för dig imorgon!!!!

mvh Eva

Tack! Men du, synd du bor så långt bort... Annars hade jag gärna velat komma på mat.
mvh Eva

Haha.......ja...tack. Kan behövas.
Damen har precis brunstat färdigt ...tack och lov...men är pigg som attan så det ska bli spännande och se om det går få henne lugn.

Hej...
Eftersom jag inte har hästen hemma, så är jag noga med att planera nästa dags träning...förberedde nya trailhinder i padocken igår och tanken var att jag skulle ut 1st i skogen, där jag skulle värma upp och sen tb till trailen...
Hehe, ibland blir det inte som man tänkt...jo, uppvärmningen på 50min var ok, förutom nån enstaka diskution om vem som bestämde galoppen:angel:
Väl "hemma" vid gården blev det ändrade planer:rofl:, 11st kvigor sprang runt vind för våg....:idea:detta har hänt massor av gr, dock inte när jag suttit på häst, så det gällde o passa på....
Som tur va, hade jag hunden med mig oxå, lite knepigt va det annars att samla alla 11....
Ville ju inte ha dom skitande runt på "våran" gård....
Allt gick lungt till väga och efter ca 20min fick jag dom till "rätt" gård, ca 150m bort...och ägaren kunde släppa in dom....:banana:
Och så hade vi fått en "gratis" kosseclinic:bump:
Skrittade en runda in i paddocken och gjorde 3 "hinder" som avslutning...vilka hästen inte alls tyckte va sååå märkvärdiga efter det vi varit med om tidigare.....

För övrigt har jag en underbart lugn och skööön lördag framför mig....heeeelt ensam:banana:
Far o son har stuckit iväg på sitt och dottern är kvar hos killen sen fre förra v....
Kan göra precis vad som faller mig in, sitta hela dan vid datorn el ligga framför TVn och mumsa på nåt gott....:banana:
Tänker njuta av mina sista dagar på semester, för på mån börjar allvaret igen:(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 213
Senast: Cattis_E
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad... 2 3
Svar
41
· Visningar
9 547
Senast: Ramona
·
Äldre Detta blev ett väldigt öppet inlägg, men det känns ok. En del kanske kan ta lärdom av mina misstag, eller åtminstone känna att det är... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 656
Senast: Kakis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag fortsatte fundera lite på det där med var känslan av osäkerhet över om jag är omtyckt eller ej kommer ifrån. Och det spann mig...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Dalmatiner