Vad skulle du köpa på Hööks för 51 kr?!

kopur

Trådstartare
Jag har hittat en sak på Hööks som jag ska beställa, men den kostar bara 149 kr. Eftersom deras minimiorder per postorder (och jag har måååånga mil till närmaste butik) behöver jag alltså handla något mer - för minst 51 kr.

Eftersom det inte är något speciellt jag behöver just nu är detta svårare än jag kunde föreställa mig...

Vad skulle DU köpa? (Ja, exakt 51 kr behöver det ju inte vara - men MINST 51 kr och helst inte så mycket mer.)

Sv: Vad skulle du köpa på Hööks för 51 kr?!

Har du ingen i närheten som vill köpa något så att ni kan göra en beställning tillsammans :idea: Annars skulle nog jag köpa typ broddar o sånt som går åt nu... Hmm, vantar är ju inte heller så dumt ;)

Tja, utan att kolla vad saker kostar så tycker jag deras benreflexer är bra, och det går ju åt. Något annat i reflexväg som behövs? Vantar/handskar kan också vara bra. En tomteluva som julklapp till din egen eller någon annans häst?

En grimma kanske :p

Eller lite borstar, salvor, bra att ha saker utifall att.

Ridstrumpor
Borstar
Snoddar (till knoppning)
Liniment
Hovkratsar (du får ett par stycken för 51 spänn)

Ett par klibblindor
Något annat smått till stallapoteket
Någon lädersmörja/-tvål
Handskar
Strumpor
Grimskaft
Nyckelring
Reflexer
Nya sporremmar

Jag har hittat en sak på Hööks som jag ska beställa, men den kostar bara 149 kr. Eftersom deras minimiorder per postorder (och jag har måååånga mil till närmaste butik) behöver jag alltså handla något mer - för minst 51 kr.

Eftersom det inte är något speciellt jag behöver just nu är detta svårare än jag kunde föreställa mig...

Vad skulle DU köpa? (Ja, exakt 51 kr behöver det ju inte vara - men MINST 51 kr och helst inte så mycket mer.)

Nope, varan din kostar 198:-. Glöm inte lägga till fraktavgiften. Om du konto hos dem eller betalkort förstås för annars får du lägga på ytterligare 50:- på priset (postförskottsavgift).

Men visst är det väl 200:- i varuvärde som är lägsta gränsen? Sedan tillkommer frakt osv utöver det i vilket fall som helst?

Men visst är det väl 200:- i varuvärde som är lägsta gränsen? Sedan tillkommer frakt osv utöver det i vilket fall som helst?

Ja det stämmer. Men oftast när man beställer en sak tänker man inte på att frakten läggs på priset oxå och i många fall är det lika billigt om inte billigare att gå till den lokala ridsportsbutiken.

Precis, frakt och avgifter läggs på när man handlat färdigt

Ja det stämmer. Men oftast när man beställer en sak tänker man inte på att frakten läggs på priset oxå och i många fall är det lika billigt om inte billigare att gå till den lokala ridsportsbutiken.

Jo, så är det ju! Jag brukar därför nästan alltid handla i den lokala butiken. Har hon inte hemma det jag behöver så tar hon hem! :bow: Föredrar definitivt att kunna "klämma och känna" innan jag handlar också. Men just i detta fall var det den speciella designen som jag var ute efter - och då blir jag ju tvungen att handla där den finns. D v s på Hööks.

Jag ska nog höra om någon kompis ska beställa något, så kan vi beställa tillsammans. Då blir vi ju dessutom två som delar på frakten!

DET var ett bra förslag! :bow:

Jag sliter inte så mycket på mina grejor och tycker det känns onödigt att köpa nytt om jag inte måste. Men pälsglans är ju en förbrukningsvara - och det går stora mängder till en hårfager islandhäst! Jag är bara förvånad över att jag inte kom på det direkt själv.

Vilket av deras pälsglans föredrar ni?

Mitt favoritmärke hittills är Dry&Carr&Martin, men det har de ju inte... Har aldrig testat något av de som Hööks har f n så tips mottages tacksamt!

Jag vann en flaska av deras egna (Showmaster) för något år sedan och det var inget fel på den. Showsheen ska också vara bra, har inte provat den själv dock.

:)

Jag vann en flaska av deras egna (Showmaster) för något år sedan och det var inget fel på den. Showsheen ska också vara bra, har inte provat den själv dock.

:)

Var det Showmaster i vit flaska med svart etikett, eller finns det fler? :o

Jag köpte nämligen den, och det var ingen skillnad mot att blöta svansen med vatten, tyckte jag...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 421
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 7 8 9
Svar
175
· Visningar
22 268
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 381
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 382
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka