Vad skulle ni köpt för stl??

caradan

Trådstartare
Jag har just nu en valck på foder som har stl 125 på TM och 135 i övrig men 145 passar med vissa täcken.
Nu är det så att han är egentligen kanske 15 cm för liten för mig och jag kommer nog aldrig att köpa honom utan bara ha honom på foder.
Han måste nu ha ett vintertäcke för hans gammla har gått sönder och jag tänkte vara ekonomisk att köpa ett som jag kan ha i framtiden till andra hästar oxå, som troligtvis kommera tt vara större än honom.

Skulle ni köpt ett som är lite stort eller skulle ni köpt ett som passar perfekt nu och ta i tu med det andra senare??
 
Jag hade nog köpt ett som passar honom, men inte det dyraste man kan hitta kanske.
 
Jag skulle ha köpt ett som passar honom!
När du sedan skaffar en annan häst är det ju troligt att täcket du köper nu kommer endå vara trasigt då.
 
Svar tll er båda!

Jag har bestämt mig för att köpa en billigare variant i stl 135, kommer att vara ngt stort tror jag (för det märket brukar vara det) men då kan jag ev även ha det till nästa.
 
Skulle köpt ett täcke passande hästen. Börjes har ju bra
kvalité på sina täcken om man jämför med priset, de är
prisvärda! Då du inte har hästen kvar kanske du kan sälja
det? Alt. låta ägaren köpa till det till hästen?
 
Jag har innan haft ett Orkan från Börjes men det gick sönder i en av gjordarna så jag reklamerade det. Så nu är jag på jakt efter något annat.
 
Jag skulle nog va lite egoist o köpa ett täcke som är av den större storleken. Eller kan inte ägaren betala det nya täcket om det inte är du som äger den?? Eller om du kommer överens så ni iallafall kan dela på kostnaden, eller att ägaren köper täcket av dig när du lämnar tillbaks ponnyn.
I annat fall skulle jag alltså köpa ett täcke i större stl. Om det inte är FÖR stort är det ingen fara, se bara till att spänna in det ordentligt o sånt där. Just ett vintertäcke är ju ofta ganska dyrt om man vill ha ett bra, så då skulle jag iaf "tänka till" o fundera över vad man kommer ha för storlek på häst i framtiden.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 270
Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 120
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 594
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Jag har köpt ett sto som var dräktigt i ca 8:e månaden för 50 000 och kontrakt är skrivet där det står att hon är dräktig med en viss...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 637
Senast: Similitude
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp