Vad skulle passa?

annie_cool

Trådstartare
Hejsan funderar på att betäcka mitt sto till våren hon är en Fullblods arab.På 6 år är ca:167 cm i manken.stammen är e: El Diablo u: Miss Lady. Har inga bilder på henne. Hon är i bra form. Vill ha en hopp hingst då hon tävlas i hoppning. Vad skulle kunna passa till denna dam?

Sv: Vad skulle passa?

Jättesvårt att säga något eftersom hon inte verkar vara renrasig arab, mammans namn finns inte i registrerat i Sverige som arab. Och dessutom mycket större än vad en arab brukar vara ....
Annars; en engelsk fullblodshingst?

Jättesvårt att säga något eftersom hon inte verkar vara renrasig arab, mammans namn finns inte i registrerat i Sverige som arab. Och dessutom mycket större än vad en arab brukar vara ....
Annars; en engelsk fullblodshingst?

TS hästar har en tendens att inte existera, så lägg inte alltför mycket energi på avelsråd är mitt tips.

Med tanke på att hingsten är 7 år gammal och inte har några registrerade avkommor (dessutom måste den tillverkats innan hingsten blev 1 år) och stoet TS refererar till inte finns med i registraturen så är det iallafall ingen fullblodsarab TS tänker betäcka, så tycker jag TS ska låta bli.

Vet att hon är hög men hennes pappa är ett arabiskt fullblod och hennes mamma är ett fullblod så.

Gå in och titta på svenska angoarabförenings sida. Finns en hel del fina godkända hingstar på deras lista.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 266
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 413
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 145
Avel Jag köpte min drömhäst i våras. Tanken var att vi skulle träna (utbilda mig) för att senare tävla och utvecklas. Men denna sommar har...
Svar
1
· Visningar
1 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka