Vad sover din häst på?

Sv: Vad sover din häst på?

Några som står "på stall" sover på spån.
Resten av hästarna som går ute dygnet runt sover antingen direkt på backen eller på halm (har halm i vindskyddet).
 
Sv: Vad sover din häst på?

spån och halm. nackdelen med halm är ju att det blir så jobbigt
med mockningen, men annars tycker jag halm är det bästa! :)
 
Sv: Vad sover din häst på?

Spån. Haft både torv och halm men det blev så mörkt med torv och halmen åts det så mycket av :smirk:
 
Sv: Vad sover din häst på?

Här i norr har vi ju mest spån - så hästarna våra sover på spån! :) Halm är inte vanligt här. Inte torv heller.

Norrland :)
 
Sv: Vad sover din häst på?

SPÅN då de står inne och HALM då de är ute på natten=)
 
Sv: Vad sover din häst på?

Min islandshäst står på spån numera, innan stog han på halm men det var inte så mycket kvar på morgonen det mesta var i hans mage.

Mina minishettisar står på halm, dom är lite kräsna av sig och äter inte halm. Dom har dessutom nästan fri tillgång på hö.
 
Sv: Vad sover din häst på?

Mia78 skrev:
Min islandshäst står på spån numera, innan stog han på halm men det var inte så mycket kvar på morgonen det mesta var i hans mage.

Mina minishettisar står på halm, dom är lite kräsna av sig och äter inte halm. Dom har dessutom nästan fri tillgång på hö.
Hihi i magen!! Min sover på magen ute i det fria...
 
Sv: Vad sover din häst på?

Torv.
Funkar bra och är lätt att mocka....
 
Sv: Vad sover din häst på?

Eftersom jag måste skriva 10 tecken så kanske det funkar nu :

Spån !!
 
Sv: Vad sover din häst på?

E de inte svårt att mocka i spån....
Hur e de att mocka i halm?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
602
Senast: tanten
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 296
Senast: warg
·
Anläggning Jag har fått ändrade stallförhållanden och kommer nu sköta eget stall. Jag kan dock inte förvara halm någonstans så jag måste ha spån...
Svar
6
· Visningar
894
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Häromveckan läste jag en artikel (jag tror det var på ridsport, men kan ha fel) att man har gjort studier som visar att hästar ligger...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 363
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp