Vad står ditt nick för??

Sv: Vad står ditt nick för??

min häst jag hade då och har ännu heter georg tabac så då blev det tabac,trotts flera hästar har jag detta nick kvar :)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Mitt nick hänger med sedan högstadiet, det är ingen annan som heter det någonstans så det är alltid ledigt.

Bakom nicket finns världens fånigaste historia. Jag gick i sjunde klass och en av mina klasskompisar hade en mailadress som jag tyckte var jätterolig, den innehöll "zassoo" eller något liknande. Så jag tog helt sonika namnet därifrån, ev. har jag ändrat stavningen.

Sen att det låter som Zazu i Lejonkungen är bara en tillfällighet :p
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Det är mitt förnamn och första namnet i mitt efternamn. Oerhört fantasifullt ;)

Har länge tänkt att jag skulle vilja byta till något som känns roligare men det har inte blivit av än.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

En av mina stora kärlekar i stallet jag jobbar kallades (och kallas säkert fortfarande för Cassie)
<--- (hon på min avatar)

cassie var dock upptaget när jag reggade mig, så då fick jag sätta något passande framför... supercassie! (hon är ju dessutom helt super, min fina cassie)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Ja, som rubriken lyder :) Det är väl knappas bara jag som undrar hur endel har valt sina nick??:D
SÅ, kom igen och avslöja hur ni har tänkt! :banana:

Mitt är dock väldigt trist :eek: Helt random utan förankring i något! Jag ville ha något väldigt anonymt och då dök prallan upp :p
Jag minns inte hur jag tänkte :crazy:
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Numer känns det som att det är namnet jag alltid använder. Men för säkert 10 år sen uppkom det av att jag kallades Mike och jag va då rakt ingen lady utan en tuff, hård och arg typ:o. Så för att vara lite dryg/tväremot eller nåt så blev det lady_mike eller LadyM som jag heter på andra sidor.
Skulle kännas konstigt att ha ett annat namn nu då jag är så van vid det.. Mitt andra namn:)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Det är en (väldigt) fri översättning från svenska, till engelska, tillbaka till svenska av mitt vanliga namn som några jobbarkompisar till mig hittat på.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Ville vara anonym och då blev det hemlig. Inte så roligt, önskar att jag kommit på nåt lite mer klatschigt :)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

KL

Jag ville ha något anonymt, så jag tog ett vanligt ord jag aldrig använder på nätet eller ens i vardagen.

Bilden hittade jag på en CD från en bildbank och tyckte hon var så fin så hon fick hänga med också :)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Rouge - jag har rött hår, gillar rött och gillar smink. Det har bara "fastnat".
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Ptja, Blueberry heter jag bara på buke.
Det kommer efter att blåbärsfläckar är VÄLDIGT svåra att få bort, men att blåbär är så gott att det är värt risken.

Lite långsökt kanske.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

KL

Jag har bytt namn extremt många gånger men oftast heter jag RubinNovak (min förra häst, den bästa i världen:love:) på andra ställen. När jag startade denna användaren ville jag dock vara anonym så fick hitta på något nytt. Lyssnade (lyssnar) mycket på Amaranthe så döpte mig efter deras låt "Amaranthine". Den är kanske inte favoritlåten men gillade namnet :)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

kl,

Jaxonmaxon efter Viveca lärns Eddie o maxon jaxon, kommer inte ihåg vem men nån i boken menar att man ska hålla huvudet kallt :-) (iof så innebär det att han stoppar ner skallen i isvatten men annars på gillar jag det, håll huvudet kallt lixom :-) )
 
Sv: Vad står ditt nick för??

KL.

Elgur var min stora kärlek och den häst jag hade vid reggningen , han va född 1986.
Han for till himlen senare under 2007 men jag har behållt nicket.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Jag hade en udulat som tog sig ur buren varje natt för att sova ihopkurad under mitt hår, :love: naturligtvis fick han heta Houdini.

När jag skulle hitta på ett nick på de internationalla chattar jag huserade på under 90-talet, så lade jag till ett "e" för att jag är tjej och för att göra det lite avvikande.

Duvan har hängt med sedan stallet-tiden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 671
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 070
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 022
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 250
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp