Vad står ditt nick för??

Sv: Vad står ditt nick för??

Första gången jag ramlade in på buke, så fanns i den första jag läste tråden en svarskommentar skriven av Bill.

Denna Bill var bland det roligaste jag stött på i skriven form. Så klockrena kommentarer, precis min humor och som retade gallfebern på många.

Jag har aldrig varken tidigare eller senare apgarvat rakt ut¨så mycket framför datorn som jag gjorde av dessa ständigt outstanding roliga kommentarer och inlägg :D

Så mitt nick var därmed givet; Fan of Bill
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Jag har haft lite olika sedan Stallet tiden och glömt dem alla så därför ville jag ha ngt som jag säkerligen skulle komma ihåg. Mitt nick är tredelat och avser mig och mina hästar.

Team
Lund (början på mitt första efternamn)
Ver (början på mitt andra efternamn)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Mitt är också efter en häst. Min vbl-travare i ponnyformat som hette Kryddan. Mitt smeknamn på henne var "kryddelydd".

Precis som jag kallar min häst Nattfari för "Karl" eller "Kalle"... eller i värsta fall ballekallekulan:D
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Hette först mitt efternamn men eftersom det är rätt ovanligt bytte jag till wysiwyg, what you see is what you get :) Kunde i och för sig inte vara mer osant om mig då jag är rätt blyg och försiktig till en början men jaja, nu orkar jag inte byta igen :p
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Mitt första nick skaffade jag för 9 år sedan, då hade jag min dåvarande hästs namn som användarnamn.
Sedan glömdes tyvärr buke bort i några år (det blev bara sporadiskt läsande..) och när jag sen kände att ett nytt nick var på sin plats så satt jag och lyssnade på "Knights of Cydonia" av Muse, och Cydonia lät ju rätt bra som ett nick, att sen Cydonia refererar till guden Athena tyckte jag var lite piffigt med då jag gillar mytologi.:D
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Är ett stort Hellsing fan och jag tycker namnet Wingates, som en av huvudkaraktärerna heter i mellannamn, är mycket fint.

Alucard fick hänga med iom att han är huvudkaraktär i samma serie och en rolig prick.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Hvala betyder tack på bosniska. Jag hade precis varit på semester i Bosnien och bara lyckats lära mig ett bosniskt ord - tack...
 
Sv: Vad står ditt nick för??

kl,

Jaxonmaxon efter Viveca lärns Eddie o maxon jaxon, kommer inte ihåg vem men nån i boken menar att man ska hålla huvudet kallt :-) (iof så innebär det att han stoppar ner skallen i isvatten men annars på gillar jag det, håll huvudet kallt lixom :-) )

Det är pappa Lennart som rekommenderar att hålla huvet kallt :D

*kl*

Tja. Mitt nick är inte så svårt att lista ut var det kommer ifrån ;) Är fortfarande jätteförvånad över att det var ledigt när jag registrerade mig, det är ju inte direkt Sveriges ovanligaste flicknamn och inte heller sådär särskilt avslöjande om man vill vara anonym. Men jag tänker behålla det!

På "alla" andra ställen heter jag annzah.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

KL

Mitt nick står för något så trist som min förra hästs namn. :) Gillar det eftersom det är lite annorlunda.
Bilden på min avatar är av en modellhäst som jag själv målat. :D
 
Sv: Vad står ditt nick för??

kl

Marta hette min farmor :love:

och eftersom jag är så bekräftelsekåt så la jag till litet m o ett h ;)

( sen är det lite lika mitt förra efternamn )
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Det är där jag bor. :D Den nya varianten alltså, inte den lilla ön mellan England och Frankrike.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

*KL

Jag älskar pannkakor :o (äter det just nu också :D ). Dessutom hade jag ett ex som kallade mig pannkaka eftersom han tyckte att det rimmade på mitt namn - Annica. Varken jag eller någon annan har någonsin hållt med honom dock.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

*kl*

Angua har jag alltid hetat på nätet, sen 90 talet nångång, så det är "jag", lystrar till det irl också om det är så :D Valde det för hon är en av mina favoritkaraktärer i Discworld och jag gillar varulvar. Fast jag är inte blond och min man är brun/gråhårig ;)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Ja, jag är ju storasyster till en lillasyster och dessutom sjuksköterska.

Jag är extremt "storasystrig", vill gärna bestämma och har (tycker jag) alltid rätt, mitt sätt är bäst helt enkelt ;), självklart i bestämd form.

Jag har kollegor som tycker det är jättejobbigt att bli kallade "Syster" så det har blivit lite av ett internt skämt att jag kallas syster, ibland storasyster, av en del arbetskamrater, i gengäld tilltalar jag en av undersköterskorna lillasyster ibland.

Jag har varianter av nicket; StoraSyster, StoraDyster, SysterDyster...

På avataren är vi på väg till sommarbetet min prinsessa och jag :love:
 
Sv: Vad står ditt nick för??

KL

Jag bodde i Florida 2000 och skulle kopa hast. En som jag var och tittade pa hette Flicka. I samma veva hittade jag mitt forsta internet forum dar jag registrerade mig som 'hastflicka'. Jag kopte inte hasten, men det har blivit mitt namn.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

En av mina favoritlåtar (och tillika en mental pepplåt för mig) med mitt älsklingsband heter Stormkast #1, så då blev det Stormkast. Har det namnet lite överallt på nätet, i TV/datorspelsnätverk och dylikt.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Mitt nick är en del av min första quarterhästs namn, Lazy PS Silver Lady hette hon. Så blev jag Lazy Lady! Western butiken vi hade döptes också efter henne, Lazy Hill's Western. Lady stod alltid på en kulle i hagen och sov, alltså Lazy Hill!

RIP Lady:love:
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Jag minns knappt ursprunget till att det blev just grodor, men jag och min storasyster måste ha haft någon fixering vid olika spännande djur när jag var sådär 9-10 år gammal - en kortlivad "fladdermusvariant" var Storfladdris och Lillfladdris minns jag. Men Storgrådis och Lillgrådis hängde i lite längre! Fast i praktiken är det inget vi kallat varandra de senaste 30 åren ungefär. :D

På alla andra forum är jag Kerstin70 eller Kerstin_70 eller K70 vilket jag känner mig mer hemtam med, men Lillgrådis har hängt med så länge här så nu ids jag inte byta ut det...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 671
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 067
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 020
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 246
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp