Vad står ditt nick för??

Sv: Vad står ditt nick för??

Mitt nick är en variant på namnet som min dåvarande honkatt hade. Det har dessutom lite anknytning till en MC-klubb jag hängde med på den tiden. Innan det hade jag gårdsnamnet som nick med lyckades förtränga lösenordet och det var lite opraktiskt då det fanns läge för sammanblandning med andra företag i hästbranschen.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

*KL*

En gång i tiden, ca 8-9 års ålder, vet jag att jag behövde ett nick till någon sida någon gång. Lajke blev det, helt taget ur det blå, men nu heter min blogg Lajke, jag heter det på massor av sidor (det är aldrig taget), någon gång när det varit upptaget (ofta för att jag registrerat mig men glömt lösen och bytt epost :angel:) har det blivit AngelLajke. Men som någon tidigare nämnde, Lajke är jag! :)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Det ar lustigt hur man kopplar ihop ett nick med sig sjalv. Jag gillar inte att fa mitt namn forkortat och har aldrig svarat pa nicknames ... men om nagon ropar 'Hast' svarar jag.:p
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Förut var det kanelebulle, jag gillar bullar. Mycket.

Nuvarande är en ren och skär hyllning till Patricia Routledge.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Kl

Hm, har ju vart registrerad under ett annat namn innan och ville ha ett nytt nick som bara inte stämde överens med något av det gamla:angel:

Men visst, jag älskar pasta, börjar bli tant, så varför inte?;)

Om jag byter nick igen, kommer jag heta katten Gustaf, det är vad mina vänner kallar mig när jag äter chips ( jag vräker i mig, som katten Gustaf vräker i sig lasagne:D).. Hatar min profilbild, men det har inte blivit av att jag bytt ändå..
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Min kompis kallade min häst så, jag säger det aldrig själv. Men nu har det hängt med ett tag.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Börjar med mitt förra nick som var isprinsessan
Från början var det något jag blivit kallad under några års tid då jag hade en tendens att dra som en avlöning då en kille började visa känslor. Jag fann mig som i den identiteten, ville vara fri och fick mer eller mindre panik om någon började bli kär :crazy:
Nu har jag tagit mig själv i kragen och skaffat en karl som passar bra på det området ;)
Däremot är jag som person lite snurrig :p Jag gillar att ha roligt och vill även att mina vänner och kollegor ska ha skoj i min närvaro. Har lite svårt att vara still om jag är på jobbet, ute med vänner eller kollegor. Hemma däremot är jag mitt lugna jag igen :D Så snurran passar mig utmärkt numera ;)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Min första häst hette Amarillo, men det var redan tagit.
Då fick det bli något liknande, alltså Kamomillo :crazy:
Blev lite sur när någon registrerade sig som KamomillA tyckte det var så himla lika mitt nick:o
Men nu hajjar jag inte ens till när jag ser det nicket.

* Jenny *
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Tanken bakom norrsol är dom långa ljusa sommarnätterna i Norrbotten. Soliga sköna låååånga sommarkvällar:laugh:
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Min första häst hette Amarillo, men det var redan tagit.
Då fick det bli något liknande, alltså Kamomillo :crazy:
Blev lite sur när någon registrerade sig som KamomillA tyckte det var så himla lika mitt nick:o
Men nu hajjar jag inte ens till när jag ser det nicket.

* Jenny *

:D

De nick jag provade först funkade inte så jag provade en långsökt härledning på min gammelponnys namn och stam.
Pappan heter Jesper och två av hennes helsyskon heter Kasper och Jonatan, och dessa tre namn leder till de tre rövarna i Kamomilla stad :p
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Jag bodde ett halvår i Reykjavik, och min favoritskivaffär där hette Hljomalind. Man kunde sitta och fika där och läsa musiktidningar, och så hade de en bra hemsida där de listade veckans spelningar med obskyra band, och jag gick på nästan alla. Jag var mycket musiknördig på den tiden som ni förstår.

Ser nu efter lite googling att Hljomalind numera är ett ekologiskt café. Och tydligen var det en från Sigur Rós som hade skivaffären, det fattade jag aldrig när jag var där.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Mitt nick avslöjar hur jag var för ett par år sedan, när jag reggade mig med det namnet.

Numera stämmer det inte alls överens med den jag är.
Jovisst, jag är fortfarande ätstörd men mitt matmissbruk är över. Jag känsloäter inte längre och har inte gjort på länge.
Så jag kan inte riktigt identifiera mig med mitt nick och kanske vore det lämpligt att byta, men till vad vet jag inte.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Aino är ett släktnamn som jag tycker är väldigt fint. Sen blev det av någon anledning ett n på slutet. Är finskt och betyder "Den enda"
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Ja det är väldigt konstigt... Dock har jag inte vart Lajke utanför internet på ett bra tag nu, men det fanns en kort period. Skulle jag höra någon säga Lajke (eller Lajka, för den delen) skulle jag nog vända mig om och se om det var någom som ville mig något. Lillen däremot lystrar jag till när jag är ute och ränner med mina vänner på 173-181 cm... (Jag är 160 cm). :p
 
Sv: Vad står ditt nick för??

KL

min hund heter helt enkelt Kitzy ;) tycker det är ett fint namn :)
 
Sv: Vad står ditt nick för??

kl

Jag lyssnade en del på ett band som heter Sister Hazel och tycker dessutom att Hazel är ett fint namn. Inte så spännande anledning kanske.
 
Sv: Vad står ditt nick för??

Hade från början ett rätt barnsligt nick, tillsammans med en bild på mig själv som typ 4-åring, och kände ofta att jag blev svarad därefter.. :angel:

Så jag bytte till Lyrisk, för att det är ett av mina favoritord, känns anonymt, och var ledigt! Avataren är mitt lilla kattmonster Mollgan :laugh:
 
Sv: Vad står ditt nick för??

eh... kommer inte ihåg varför, Dålig fantasi...
dock otroligt trött på detta nick, ska nog byta genast :P
 
Senast ändrad:
Sv: Vad står ditt nick för??

Min bror kallade mig Bi och ibland Bison när jag var liten :p

jag har alltid undrat varför du heter så :p

jag reggade mig som valkyr_iaa år 2005, var inne i vikingatiden och mitt smeknamn var iaa .. nu 8 år senare valde jag att byta bort det och tog mitt namn och fyra första bokstäverna i mitt efternamn istället :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 671
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 067
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 020
Senast: jemeni
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 246
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp