Vad tänka på om man ska anlita flyttfirma?

Sv: Vad tänka på om man ska anlita flyttfirma?

Vi betalade ca 4000:- för att flytta en tvåa sju minuters bilfärd bort.

Det kom en gubbe och rekade av vad som skulle flyttas (vi hade packat allting själva, i bra kartonger vi fått låna utav flyttfirman), sen gav han oss ett fast pris med kvitto. På själva flyttdagen kom två gubbar med lagom stort släp och fixade allting på knappt två timmar! :)

Det var verkligen guld värt! Jag haaaatar att bära och släpa :yuck:
 
Sv: Vad tänka på om man ska anlita flyttfirma?

*kl

När jag flyttade 100 mil för snart 6 år sedan betalade jag 3500 kr för att flytta lådor och möbler för en etta. Jag packade själv. Begärde in offerter från flera bolag och det skiljde mkt så det är värt att kolla med flera.

När min pojkvän flyttade 25 mil för 3 år sedan fick han betala 10.000 kr för flytt av möbler och lådor för en tvåa. Minns ej om han packade själv.
 
Sv: Vad tänka på om man ska anlita flyttfirma?

Kolla upp firman du anlitar, om det finns nån med känt gott rykte.

Släktingar till mig skulle flytta och hade bokat flyttfirma, dagen det var dags dök de aldrig upp och svarade inte när släktingarna ringde. Då ringde jag från dolt nr och då hade de nån osannolik förklaring till varför de inte dök upp och sen la personen på. Och där satt släktingarna med allt packat och lägenheten skulle vara tömd några timmar senare, de hade bara en liten bil så de kunde inte dra släp + att de hade svårt att bära pga sjukdom. Har sen fått höra att det inte är allt för ovanligt att de gör så.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: lindaf
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 865
Senast: Migo
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 699
Senast: ameo
·
Hemmet Bonusdottern ska få göra om sitt rum..Dock är det budgetrenovering som gäller. Idag är det vävtapet i en solgul nyans som hon inte...
Svar
4
· Visningar
498
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp