Bukefalos 28 år!

Vad tänka på vid nykastrerad häst?

Suskiv

Trådstartare
Min ponny kastrerades den 9 september. Han är tre år gammal. Jag får hem honom på onsdag (24:e). Behöver jag tänka på nått speciellt iom att det är mindre än en månad sen han kastrerades? Han ska gå tillsammans med tre valacker på lösdrift.
 
Har bara koll på att det läker och inte svullnar:). Kritiska perioden för framfall är under de första två veckorna så det bör vara lugnt för din häst. Ska han dessutom in i en ny flock med kompisar lär han röra sig ordentligt vilket är väldigt bra.

Sen är det det vanliga med stora sår, ha koll på temp och allmäntillstånd.
 

Liknande trådar

Hästvård Vi har en hingst som är 6 år gammal som är extremt elak mot vår valack. Av den anledningen kan dom inte gå tillsammans. Vår tanke är...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag får hem en nykastrerad tvååring om allt går som det ska. Funderar om det bästa är att han går med vallacken nu? Sen får min...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: Myzan87
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
402
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 720
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp