Bukefalos 28 år!

Vad tar upp plats i mobilen?

Ja, en med en ny telefon skulle jag slippa en del besvär med den jag har. Batteriet är t.ex. rätt slut.

Men det är inte hållbart att ta från sparkontot för att köpa grejer. Särskilt när jag aldrig kan fylla på sparkontot igen.
Vilken version av Android har den?
Det brukar trassla oerhört när den blir för gammal.
Jag köpte min 4de Motorola för runt 700 med samma mängd minne som din telefon och Android 11 den jobbar på bra.
Den är visserligen inte min huvudtelefon, men används mycket ändå.

Just nu så finns en Motorola till salu för under 800 med 64 Gb och Android 13.
Den skulle fungera länge för dig och lösa de omedelbara problemen.

Det är bra att byta innan totalt ras så att man lätt får över BankID och annat nödvändigt medan den gamla telefonen fortfarande fungerar.

Min huvudsakliga telefon med Android 12 har inte mer än 64 Gb och jag har över 40% ledigt. En fördel med Motorola är batteritiden och ingen av mina har gått sönder. Min förra, köpt 2017, hade Android 7 och det fungerar inte längre.
 
Nej. Jag lyssnar aldrig på poddar.


Telefonen är nästan 7 år gammal. Och jag tänker försöka hålla liv i den så länge det går. Dels för att jag avskyr slit och släng och dels för att jag faktiskt inte har råd med en ny telefon.
Men hade du inte också uselt batteri, som håller typ 30 min? Jag tänker att det kan vara så att mobilen är rätt slut. Du kan ju köpa en ”ny” begagnad på Swappie eller liknande, det är snällt mot miljön och plånboken.
 
Vilken version av Android har den?
Det brukar trassla oerhört när den blir för gammal.
Jag köpte min 4de Motorola för runt 700 med samma mängd minne som din telefon och Android 11 den jobbar på bra.
Den är visserligen inte min huvudtelefon, men används mycket ändå.

Just nu så finns en Motorola till salu för under 800 med 64 Gb och Android 13.
Den skulle fungera länge för dig och lösa de omedelbara problemen.

Det är bra att byta innan totalt ras så att man lätt får över BankID och annat nödvändigt medan den gamla telefonen fortfarande fungerar.

Min huvudsakliga telefon med Android 12 har inte mer än 64 Gb och jag har över 40% ledigt. En fördel med Motorola är batteritiden och ingen av mina har gått sönder. Min förra, köpt 2017, hade Android 7 och det fungerar inte längre.
Jag har Android 8. Min bank har varnat för att deras app snart inte kommer att fungera med det operativsystemet.
Men hade du inte också uselt batteri, som håller typ 30 min? Jag tänker att det kan vara så att mobilen är rätt slut. Du kan ju köpa en ”ny” begagnad på Swappie eller liknande, det är snällt mot miljön och plånboken.
Jo, det stämmer. Jag får mest hålla på och ladda mobilen numera.

Asch fan. Det lutar åt att jag ändå kommer bli tvungen att köpa en ny mobil snart. Hade inte tänkt det. Det blir mer hål på sparkontot.
 
Det blev nyss klart att jag har bråttom att köpa en ny mobil. Jag har nuvarande mobil på laddning men batterikapaciteten sjunker.

Frågan är då vad f-n jag ska köpa?

Kollar på cdon men hemsidan är helt ologisk. Max minne är 128 GB i urvalet men bläddrar man utan att göra urval så finns det massor och även mer än 128 GB.
 
Det blev nyss klart att jag har bråttom att köpa en ny mobil. Jag har nuvarande mobil på laddning men batterikapaciteten sjunker.

Frågan är då vad f-n jag ska köpa?

Kollar på cdon men hemsidan är helt ologisk. Max minne är 128 GB i urvalet men bläddrar man utan att göra urval så finns det massor och även mer än 128 GB.
Galaxy S22 har de ju hyfsat pris på nu och 8 gb i ram och 128 gb i lagring klarar man sig fint med och om inte så petar man in ett litet minneskort.
Vilket inte ens jag med 1000-tals bilder behövt göra. Än iaf.
 
Galaxy S22 har de ju hyfsat pris på nu och 8 gb i ram och 128 gb i lagring klarar man sig fint med och om inte så petar man in ett litet minneskort.
Vilket inte ens jag med 1000-tals bilder behövt göra. Än iaf.
Jag har en A53 som också har 128 GB lagring. Den kostar ju rätt mycket mindre, men jag har varit nöjd med den i 1 år... :) Köpte den för 4000 kr, och den känns väldigt prisvärd.
 
Det blev nyss klart att jag har bråttom att köpa en ny mobil. Jag har nuvarande mobil på laddning men batterikapaciteten sjunker.

Frågan är då vad f-n jag ska köpa?

Kollar på cdon men hemsidan är helt ologisk. Max minne är 128 GB i urvalet men bläddrar man utan att göra urval så finns det massor och även mer än 128 GB.
Billig Motorola på Elgiganten.
Det klarar du dig med i många år.

https://www.elgiganten.se/product/m...mzfENx2pl1SID1dS1np7-vJLEP_WyeaBoCL64QAvD_BwE
 
Åker till lokala Elon i morgon så får en säljare hjälpa mig att plocka ut en mobil. Det är ju liksom en djungel.
Du kanske kan binda om ditt abonnemang och få en telefon på köpet?

Det är faktiskt inte så noga vad du skaffar för ny telefon. Det viktiga är att den är ny med ett nytt Android och har bra batteritid.
Och har 4G med VoLte, d.v.s. Voice over Lte
 
Det blir ju väldigt mycket billigare och miljövänligare om du köper en begagnad, iofs.
Jo, men då har jag ingen aning om hur sliten den är. Och jag vet inte vad jag ska ha ens. Jag har absolut noll koll på mobiler.

Du kanske kan binda om ditt abonnemang och få en telefon på köpet?

Det är faktiskt inte så noga vad du skaffar för ny telefon. Det viktiga är att den är ny med ett nytt Android och har bra batteritid.
Och har 4G med VoLte, d.v.s. Voice over Lte
Här binds inga abonnemang. Jag har Fello och är nöjd med det. Ingen bindningstid. Billigt. Under 95 kronor per månad kommer man ingen annan stans. Jag hade Comviq förut och det funkade också här, men när de höjde priset blev jag tjurig och bytte. Innan hade jag Hallon och det fungerade inte alls här.
 
Jo, men då har jag ingen aning om hur sliten den är. Och jag vet inte vad jag ska ha ens. Jag har absolut noll koll på mobiler.


Här binds inga abonnemang. Jag har Fello och är nöjd med det. Ingen bindningstid. Billigt. Under 95 kronor per månad kommer man ingen annan stans. Jag hade Comviq förut och det funkade också här, men när de höjde priset blev jag tjurig och bytte. Innan hade jag Hallon och det fungerade inte alls här.
Jodå, man kan välja hur sliten man vill ha. De klassar in dem efter hur slitna de är, så kan man själv välja hur bra skick man vill ha. Så det vet man när man köper den. Och det är garanti på den, så om nåt skulle gå sönder får man en ny.
 
En av de mest teknikkunniga personer jag känner, och som alltså därmed är kräsen, köpte nyligen två restaurerade (om det nu är rätt ord) iphones på refurbished.se. Hon blev jättenöjd. Man söker på vad man vill ha och sen finns det noggranna beskrivningar av skicket.
 
En av de mest teknikkunniga personer jag känner, och som alltså därmed är kräsen, köpte nyligen två restaurerade (om det nu är rätt ord) iphones på refurbished.se. Hon blev jättenöjd. Man söker på vad man vill ha och sen finns det noggranna beskrivningar av skicket.
Det där domännamnet verkar inte rätt. Det finns inga mobiler där.
 
Jodå, man kan välja hur sliten man vill ha. De klassar in dem efter hur slitna de är, så kan man själv välja hur bra skick man vill ha. Så det vet man när man köper den. Och det är garanti på den, så om nåt skulle gå sönder får man en ny.
Jag kan inte se någon information om hur sliten den är på insidan. Det står bara info om utsidan.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Motvillig macanvändare här (the Sigificant Other i nöjesbranschen hade ett systäm när vi slog våra påsar ihop... efter 3 år föll jag...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Murphy
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: Myrten
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 873
Senast: Badtz Maru
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 046
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp