Bukefalos 28 år!

Vad tar upp plats i mobilen?

Apparna är betydligt mer avancerade och operativsystemet själv tar mer plats.

Men börja med att kolla upp vilken app som tar mest data, det ska gå att komma åt i inställningarna. En lista på hur mycket varje app tar.

Avinstallera varenda app du inte verkligen behöver.

7 år är en gammal mobil, och det går att hålla dom vid liv, men du får pyssla lite. Sätta alla foton på externt minneskort är en jättebra idé.
Jag kan inte se hur mycket data olika appar använder, men kan se hur stort utrymme de tar i mobilen. Chrome är den som toppar hos mig och tar upp 1,8 GB.

Jag brukar alltid kolla hur mycket utrymme en app tar innan jag överväger att ladda ner den. Idag var jag "tvungen" att ladda ner en app som habiliteringen rekommenderar. Den var på mindre än 50 MB.

Jag har redan gått igenom min lista med appar flera gånger och försökt ta bort allt jag inte använder, men vissa appar går inte att ta bort.
 
Jag kan inte se hur mycket data olika appar använder, men kan se hur stort utrymme de tar i mobilen. Chrome är den som toppar hos mig och tar upp 1,8 GB.

Jag brukar alltid kolla hur mycket utrymme en app tar innan jag överväger att ladda ner den. Idag var jag "tvungen" att ladda ner en app som habiliteringen rekommenderar. Den var på mindre än 50 MB.

Jag har redan gått igenom min lista med appar flera gånger och försökt ta bort allt jag inte använder, men vissa appar går inte att ta bort.
Rensa cache i Chrome, så kommer du kunna installera appen du vill
 
Jag hade ingen papperskorg där. Där finns bara Dokument 7,84 MB, Bilder 189 MB, Ljud 122 MB, Videoklipp 104 MB, Appar 7,2 GB.
Detta är ju inte nära 32GB och jag får lika när jag kollar min, mina adderar inte upp till den totalmängd som anges som använt. När jag gick in under fliken appar i steget innan, där du gick in på enhetsunderhåll, hade jag över 10GB mer än vad som nämndes tas upp av appar där du har 7.2. (Där står 18GB hos mig men hittade för 28-30GB i steget innan)
Värt att kolla?
 
Och ang Chrome, inte mitt huvudprogram men när jag använt så lägger den upp nya flikar på ett för mig ostrukturerat sätt så plötsligt har jag 20 öppna flikar när jag trott jag använt två. Kolla det kanske? Min Chrome håller 0.4GB tex.
 
Var gör man det? Jag kan inte hitta det.
In the Chrome app
  1. On your Android phone or tablet, open the Chrome app .
  2. At the top right, tap More .
  3. Tap History. Clear browsing data.
  4. At the top, choose a time range. To delete everything, select All time.
  5. Next to 'Cookies and site data' and 'Cached images and files', tick the boxes.
  6. Tap Clear data.
 
Jag rensar och rensar och rensar i min mobil. Jag tar bort foton, videos och appar jag inte använder oftare och oftare. Ändå är mobilen i princip knökfull. Vad är det som tar plats i mobilen? Jag skulle behöva installera ytterligare en app, men vet inte om den får plats. VAD ska jag ta bort från mobilen för att frigöra plats?
Den telefonen hade min son för ett par år sen. Den hade kast lagringsminne. Han fick precis som du radera appar hela tiden.
Det var en rätt billig telefon i inköp som passade honom när han var yngre men när han blev äldre och behövde mer appar för id, bank, buss osv så räckte den faktiskt inte till.
 
Detta är ju inte nära 32GB och jag får lika när jag kollar min, mina adderar inte upp till den totalmängd som anges som använt. När jag gick in under fliken appar i steget innan, där du gick in på enhetsunderhåll, hade jag över 10GB mer än vad som nämndes tas upp av appar där du har 7.2. (Där står 18GB hos mig men hittade för 28-30GB i steget innan)
Värt att kolla?
Inte helt lätt att räkna när det står både MB och GB, men jag räknade och visst stämmer det att det inte är nära 32 BG. Så var är alla dessa luft-GB?
 
Kolla där jag skrev?
Jag begriper nog inte riktigt vad du menar. Detta är vad jag ser innan jag klickar vidare till Lagring.

Screenshot_20240411-202848_Device maintenance.jpg



Och före enhetsunderhåll ser jag bara alla mina inställningar som Anslutning, Ljud och vibration, Aviseringar, Display m.m.
 
Jag hade ingen papperskorg där. Där finns bara Dokument 7,84 MB, Bilder 189 MB, Ljud 122 MB, Videoklipp 104 MB, Appar 7,2 GB.

En del av apparna går inte ens att avinstallera.

32 GB.

Det finns möjlighet att sätta i ett extra minneskort, men det har jag aldrig kommit mig för att göra.
Min mobil - som är en nyare Samsung - visar en längre lista med bland annat "System 14,71 GB" under lagring. Det kanske är något sådant på din telefon också, men som inte skrivs ut?
 
Då får jag upp informationen som jag delgav tidigare i tråden, d.v.s. hur mycket plats som upptas av bilder, videos, appar m.m.

Det finns inte någon info om filer i papperskorgen mm? Mina Samsung-telefoner är nyare men har en funktion där man kan rensa både under Lagring och Minne när man klickar på respektive ikon.
 
Det finns inte någon info om filer i papperskorgen mm? Mina Samsung-telefoner är nyare men har en funktion där man kan rensa både under Lagring och Minne när man klickar på respektive ikon.
Nej, det finns ingen papperskorg där.

Men ska kolla en gång till för säkerhets skull.
 
Jag begriper nog inte riktigt vad du menar. Detta är vad jag ser innan jag klickar vidare till Lagring.

Visa bifogad fil 143169


Och före enhetsunderhåll ser jag bara alla mina inställningar som Anslutning, Ljud och vibration, Aviseringar, Display m.m.
Screenshot_20240411-143949_Settings.jpg
Detta är min meny på steget före enhetsunderhåll som du visar. Du har inte alternativet under som det står Appar på?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Motvillig macanvändare här (the Sigificant Other i nöjesbranschen hade ett systäm när vi slog våra påsar ihop... efter 3 år föll jag...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Murphy
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Myrten
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 841
Senast: Badtz Maru
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 040
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Libbsticka
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp