Vad tar upp plats i mobilen?

Du kan också gå in i app-listan och avaktivera alla inbyggda appar som du inte använder. Samsung har ju tyvärr en hel del sådana.
 
Hur gjorde du? Det skulle jag också behöva göra på min S21.....
Åh, får se om jag kommer ihåg, men jag gick till en början in i appen via Appar. Sen klickade jag på lilla inställningshjulet. Sen bläddrade jag ner till Lagring och där fanns det.
 
Spotifys cache brukar tyvärr fyllas på rätt snabbt igen så fort man använder den, jag bryr mig inte om att rensa där längre.

Ett extra minneskort borde vara lösningen, 32 GB är extremt lite så jag ser inte hur du kommer ifrån det här problemet helt utan extern lagring. Du kan ju ta med kortet till nästa telefon också så det är ju inte pengar i sjön på det sättet.
 
Spotifys cache brukar tyvärr fyllas på rätt snabbt igen så fort man använder den, jag bryr mig inte om att rensa där längre.

Ett extra minneskort borde vara lösningen, 32 GB är extremt lite så jag ser inte hur du kommer ifrån det här problemet helt utan extern lagring. Du kan ju ta med kortet till nästa telefon också så det är ju inte pengar i sjön på det sättet.
Kan man skaffa sånt till alla mobiler?
 
Vad jag kan se på historiken så kostade den strax under 4000 när den släpptes om det nu stämmer, vilket är väldigt billigt.

Att den skulle kostat uppemot 10k kan aldrig stämma. A-modellerna är bland Samsungs billigare.
Ok. Då minns jag fel.
 
Med så gammal telefon tror jag ändå det bästa vore att köpa nytt, men har man inte råd så har man ju inte, så är det tyvärr.

När det blir dags för ny skulle jag sikta på något som har över 50gb lagring, då bör du aldrig få några problem om du inte filmar väldigt mycket och gillar att spara detta.
 
Med så gammal telefon tror jag ändå det bästa vore att köpa nytt, men har man inte råd så har man ju inte, så är det tyvärr.

När det blir dags för ny skulle jag sikta på något som har över 50gb lagring, då bör du aldrig få några problem om du inte filmar väldigt mycket och gillar att spara detta.
Ja, en med en ny telefon skulle jag slippa en del besvär med den jag har. Batteriet är t.ex. rätt slut.

Men det är inte hållbart att ta från sparkontot för att köpa grejer. Särskilt när jag aldrig kan fylla på sparkontot igen.
 
Ja, en med en ny telefon skulle jag slippa en del besvär med den jag har. Batteriet är t.ex. rätt slut.

Men det är inte hållbart att ta från sparkontot för att köpa grejer. Särskilt när jag aldrig kan fylla på sparkontot igen.
Någon gång kommer du ju bli tvungen att byta.

Jag tycker det är ett sunt tänk att köra på så länge det går, men börjar du få ordentliga problem som att den inte vill starta, ladda osv så är mitt råd att köp en ny telefon innan din gamla "dör" på riktigt!

Jag snålade lite för länge på min förrförra och det slutade med att den dog och jag aldrig fick igång den igen. Det var ett helvete med framförallt bank-id. Jag blev tvungen att hämta ut per postförskott..
 
Dagens operativsystem tar större plats än tidigare. Så är det generellt, vi har allt högre krav på telefoner och appar, vilket innebär att de kräver större lagringsutrymme.
32GB säljs inte nytt idag, minsta storleken är väl 64 numer och även det börjar väl bli gränsfall till för litet för de flesta.

Att rensa systemdata (cache och annan lagring) är ju bara en tillfällig lösning, det fylls ju på snabbt igen om man har en ”nedbantad” mobil och lagringen är från appar man regelbundet använder, så jag skulle säga att ett extra minneskort eller ny mobil är vad du behöver investera i. En snabb googling säger t.ex att operativsystemet Android 13 tar 16 GB, så då blir det ju inte mycket över med 34.
 
Kan tillägga att när jag köpt nya mobiler har jag aldrig köpt minsta storleken, utan lagt lite extra för större lagring, just för att jag inte ska tvingas byta telefon för att lagringsutrymmet inte längre räcker till efter uppdateringar.
 
Dagens operativsystem tar större plats än tidigare. Så är det generellt, vi har allt högre krav på telefoner och appar, vilket innebär att de kräver större lagringsutrymme.
32GB säljs inte nytt idag, minsta storleken är väl 64 numer och även det börjar väl bli gränsfall till för litet för de flesta.

Att rensa systemdata (cache och annan lagring) är ju bara en tillfällig lösning, det fylls ju på snabbt igen om man har en ”nedbantad” mobil och lagringen är från appar man regelbundet använder, så jag skulle säga att ett extra minneskort eller ny mobil är vad du behöver investera i. En snabb googling säger t.ex att operativsystemet Android 13 tar 16 GB, så då blir det ju inte mycket över med 34.
Rättar mig själv, tveksam till att det ens finns mindre än 128 om man köper nytt? Vissa nya modeller som kommer nu verkar till och med ha 256 som minsta.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Motvillig macanvändare här (the Sigificant Other i nöjesbranschen hade ett systäm när vi slog våra påsar ihop... efter 3 år föll jag...
Svar
0
· Visningar
194
Senast: Murphy
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
306
Senast: Myrten
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 716
Senast: Badtz Maru
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
1 981
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp