Bukefalos 28 år!

Vad tränar du och hur äter du?

Ackio

Trådstartare
Sett flera trådar om träning och kost.

Vore kul samla och se vilka som tränar och vad samt om de följer någon speciell kost och vad de anser är + och - med just de valen. Så för oss tex mig som funderar på att komma igång kan få lite referenser och information :)
 
Sv: Vad tränar du och hur äter du?

Jag tränar på gym, planen är att träna 4 gånger i veckan - 3 pass body combat och ett pass styrketräning. Men realistiskt tänkt så blir det nog 2 BC och ett styrkepass. :p

Kosten kontrollerar jag genom en app som heter Shape up. För in mina uppgifter och hur mkt jag vill gå ner, och sedan får jag en viss mängd kalorier att använda om dagen. Jag för sedan in allt jag äter och allt jag tränar för att hålla koll på kalorier in och ut.
Så klart får jag tänka på vad jag äter, för att inte överskida kaloriintaget, men jag går inte efter ngn speciell diet. Vill jag äta godis en dag, fine, men då får jag se till att äta en lågkalorimiddag istället. De dagar jag tränar kan jag äta mer förstås.

Har ej kommit i gång ordentligt efter sommaren ännu, men vet att detta funkar då jag tidigare använt samma "system".
 
Sv: Vad tränar du och hur äter du?

Sett flera trådar om träning och kost.

Vore kul samla och se vilka som tränar och vad samt om de följer någon speciell kost och vad de anser är + och - med just de valen. Så för oss tex mig som funderar på att komma igång kan få lite referenser och information :)
Jag har investerat i ett par kangoo jumps som är absolut det roligaste jag gjort då det gäller träning. Jag springer i genomsnitt 4 dagar i veckan med dom. Har precis ökat från 4,5 km till 6,5km. Jag tror jag har gått ner ca 2kg i sommar, fått riktigt starka ben och magmuskler, och ryggen mår så bra så bra så bra.
Det har blivit en hel del vin i sommar, men nu är det slut med det. Håller stenkoll på kolhydraterna och äter inga frukter. (bara äpplen den här årstiden eftersom våra är så goda, hallon/blåbär och vispgrädde har det ochså blivit en del av). Jag äter godis på fredagar och något bakat gott eller glass på lördagar.
gulan
 

Liknande trådar

Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
552
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: hamilton1
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
304
Senast: Entourage
·
IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 598
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp