Vad tror Google om dig?

Google verkar ha bra koll på mig då det mesta stämde in som ålder, kön, kandidatexamen och olika intressen/fritidsaktiviter.

Men jag är inte gift. Bostadsägare är jag inte heller, ännu. Föräldraskap är inte heller aktuellt, där hade Google rätt i att jag inte har några barn. Volvo kör jag inte heller. (Planer fanns men blev Renault istället.)

Google vet inte vad jag jobbar med. Men efter att ha bläddrat igenom ca 140(!) punkter så kan jag hitta både privata och arbetsrelaterade kopplingar, som går mycket hand i hand.
 
Kön och ungefärlig ålder var rätt, men sen är det ingen info om mig utan bara en lååång radda annonskategorier. Det var friskt blandat med sånt min sambo ofta pysslar med på internet, google har väl inte koll på vem som gör vad när man sitter på samma ip-adress.
 
Så blev det för mig också. Gör inte det.
Jag tror en majoritet i den här tråden bör se över hur de använder Internet.
Hur då? Jag menar jag googlar på saker jag undrar över eller behöver och det återspeglar sig delvis i resultatet (ny bil och datorer). I övrigt är jag på Buke, fb, ett spel och discord. Tycker det är ett rätt normalt användande.
 
Hur då? Jag menar jag googlar på saker jag undrar över eller behöver och det återspeglar sig delvis i resultatet (ny bil och datorer). I övrigt är jag på Buke, fb, ett spel och discord. Tycker det är ett rätt normalt användande.
Ja, visst är det ett väldigt normalt användande.
Men det som är ett väldigt normalt användande behöver nödvändigtvis inte vara ett bra användande ur alla aspekter, för dig som användare av Internet

Nånstans i denna jämförelse borde det ringa nån slags klocka;
Det där var ett gott skratt. Om de inte ljuger så känner de mig väldigt dåligt. Av de direkta sidor de räknade upp hade de rätt på en, Impecta, av de övriga så vet jag inte ens vad en av dem är och resten är kopplade till att jag sökt info om datorer för typ 3 veckor sedan (aldrig innan). Jag fick även veta att jag är intresserad av hockey, diverse olika bilmärken (dock inte VW vilket är det jag har) bla Ford som jag aldrig sökt på, hårvård (hmm jag tror jag senast var hos frissan 2002), Kanarieöarna :confused:, Kändisar :rofl:, Motorsport, Målning av hus (jag har aldrig målat huset och inte sökt på färger, plåtfasad), Skräckfilm (har aldrig sett någon alls), jag har inga barn säger de (sant) men är intresserad av baby och småbarn m.m. m.m. ja och så fick jag reda på att jag är gift 🤔.
Ja de fick några rätt också. Jag gillar hästar och jag håller på med trädgård
Edit de tror sjukvården som bransch för mig också men det stämmer inte alls
versus
Hur ser era sidor ut? Jag får inte upp något mer än annons-kategorier.

Hur då se över hur man använder Internet?
Det är väl upp till var och en? Men eftersom du frågar mig, så svarar jag att det här han vara en sak bland många andra:
https://www.wired.co.uk/article/duckduckgo-google-alternative-search-privacy
https://duckduckgo.com/

Samtidigt, om man inte tycker att det är ett problem att all möjlig information aggregeras om dig hela tiden, från dag 1 du började använda Internet tills du gör din allra sista flämtande påloggning, så kan man ju välja att bortse från ett inlägg som detta.


-Men det har ju ingen koll alls på mig, se bara hur fel de hade.
Jag är så jävla cynisk att jag mycket väl kan tänka mig att Google presenterar annan (sned) information, än den bästa de har - för att trigga en del av de som får upp länkad sida att börja på att mata in ännu mer information, för att 'rätta till Internet'.
Det är ju den här informationen om dig som betalar Googles verksamhet.
 
Ja, visst är det ett väldigt normalt användande.
Men det som är ett väldigt normalt användande behöver nödvändigtvis inte vara ett bra användande ur alla aspekter, för dig som användare av Internet

Nånstans i denna jämförelse borde det ringa nån slags klocka;

versus


Hur då se över hur man använder Internet?
Det är väl upp till var och en? Men eftersom du frågar mig, så svarar jag att det här han vara en sak bland många andra:
https://www.wired.co.uk/article/duckduckgo-google-alternative-search-privacy
https://duckduckgo.com/

Samtidigt, om man inte tycker att det är ett problem att all möjlig information aggregeras om dig hela tiden, från dag 1 du började använda Internet tills du gör din allra sista flämtande påloggning, så kan man ju välja att bortse från ett inlägg som detta.


-Men det har ju ingen koll alls på mig, se bara hur fel de hade.
Jag är så jävla cynisk att jag mycket väl kan tänka mig att Google presenterar annan (sned) information, än den bästa de har - för att trigga en del av de som får upp länkad sida att börja på att mata in ännu mer information, för att 'rätta till Internet'.
Det är ju den här informationen om dig som betalar Googles verksamhet.
Jag är nog naiv men jag tycker verkligen inte att det är ett problem att google samlar data om vad jag brukar besöka för sidor på internet. Jag kan verkligen inte se hur det skulle kunna drabba mig negativt.
 
-Men det har ju ingen koll alls på mig, se bara hur fel de hade.
Jag är så jävla cynisk att jag mycket väl kan tänka mig att Google presenterar annan (sned) information, än den bästa de har - för att trigga en del av de som får upp länkad sida att börja på att mata in ännu mer information, för att 'rätta till Internet'.
Det är ju den här informationen om dig som betalar Googles verksamhet.
Jag är exakt lika jävla cynisk som du på det området som du kan se i min första post :D
Angående jämförelsen mellan mig och en annan så får jag ju också upp annonskategorier med några undantag bla att jag är gift (fel), är kvinna (rätt), inte har barn (rätt) tror även de skrev att jag förutom jobbar i vården (fel) även är syokonsulent (fel).
 
Jag är kvinna i rätt ålder och yrke som är i ett förhållande och har husdjur och är bostadsägare. Så långt är det rätt.

Men sen...jag shoppar på Zalando och Ellos O_o tittar på animerat 😄 (det har jag inte gjort sedan jag var småbarnsförälder) och jag har inga barn och är gift :grin:
 
Det här var ju riktigt roligt :D

Ålder och kön stämde.
Att jag gillar bilar, fordon och bilracing stämmer någorlunda (jag är ett väldigt inbitet formel 1-fan, vilket är det mest otippade jag skulle kunna berätta om mig själv tror jag).
Blommor och hundar ploppade upp, det stämmer också, likaså att jag äger min bostad.
Men sen! Bollywood och sydostasiatisk film, dokusåpor, rap- och hiphop, familjeorienterade tv-program, föräldraskap, kampsport - alla de kan ju inte bli längre ifrån verkligheten! :D
De undervärderar dessutom min utbildningsstatus, jag tar det som en pik :p
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
575
Senast: niardasp
·
Fritid Någon som kan ge tips om en bra notsamling med kända och lättspelade låtar för piano? Jag spelade piano i några år som barn men var...
2
Svar
26
· Visningar
1 186
Senast: warg
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 322
Senast: Rosett
·
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 622
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp