Vad tror ni detta är?

M

MorningGlory

Någon som vet?
IMG_0303l.jpg


Han har även ett par kala fläckar under öronen.
 
Sv: Vad tror ni detta är?

Det kan även vara pga körtlarna som sitter där.

Demodex förekommer på boxer, fransk mastiff osv också sen finns det fler raser men kan inte alla såhär på rak hand. Även blandningar kan drabbas. Fast det som är konstigt är att fläckarna ser rena och fina ut :S Därför misstänker jag att det kan vara ofarliga körtelfläckar
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad tror ni detta är?

Demodex finns ju på många raser, de flesta Dogg hundarna, Schäfer, Dp mm.

Nja jag tror inte det är Demodex, som du säger, ser lite rent och fint ut, varav att jag först tänkte på Pälsätare, men har ingen erfarenhet själv av dylika.

Ts, vetten vet efter att du har varit där. (förhoppningsvis:D)
 
Sv: Vad tror ni detta är?

Precis, lättast är nog om man tar skrapprov och sen avgör vad det är. Men som sagt, det ser hemskt men ofarligt ut.
 
Sv: Vad tror ni detta är?

Till alla: Tack för era svar!

Vi har tid bokad hos veterinären, så som ni skriver får vi förhoppningsvis svar då.
Ska googla lite på pälsätare. Man vill ju helst veta en del själv när man kommer till veterinären.
Har läst mycket om demodex, men tycker inte heller att det ser ut som det. Som någon skrev, ser fläckarna för "rena" ut.

Hast-Hund: Vad kan man göra åt det om det har med körtlar att göra? Han har ju liknande fläckar under öronen, stämmer det med körtlar där oxå?
 
Sv: Vad tror ni detta är?

Jag tycker inte det ser ut som ringorm. Det brukar liksom vara en upphöjd lite rödflammig ring i utkanten och en liten fläck i mitten när det är ringorm.
 

Liknande trådar

Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 197
Senast: Livi
·
Trädgård & Växter Vi har gjort en massa grävarbete här på tomten och nu är det en massa kala lerpartier runt huset. Ska man så lite gräs eller kommer det...
Svar
8
· Visningar
408
Senast: Badger
·
Övr. Barn Sonen ska på kalas på lördag, en pojk som fyller 12. VAD hittar man på i present?! Leksaker börjar dom bli lite för stora för känns det...
Svar
15
· Visningar
1 079
Senast: Lingon
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 020
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp