Bukefalos 28 år!

Vad tror ni... sadelfråga!

S

sleepy

Jag har provat en Griffin haflinger/cob Dressur 17" X-vid på min islandshest, och båda bomvidden och bommens "svank" är okej :) MEN sadeln havnar likevel LITT i "bakvikt" fordi bossorna är litt for "tunna" bak. (eller riktigare sagt; hästen min har konstig rygg...) Det är INTE for smal bomvidde sin skuld, det är noe konstig med hästens rygg som gör det.

På Thorowgoods hemsida finns en annan sadel jag undrar på om kan vara ett bra alternativ; Jill Thomas Endurance Det er en slags distansesal, så den har større bossor, för mig ser det ut som bossorna är høgere bak enn på Cob Dressage kanskje är det dette som skal til for at sadeln ligger i balanse på hesten min?

Vad tror ni?

:)
 
Er redd for at putene blir litt for harde hvis man fyller i mer stopp... Men det kan hende det hadde gått an! Men hvis det er slik at putene i endurance er større tror jeg det blir bedre resultat der....
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vet att sadeln inte passar optimalt. Frågan är dock om det går att få så att det fungerar i väntan på sadelutprovning? Hästen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 560
S
Utrustning Jeg har en kaldblodshoppe med bred og flat rygg og normalt ryggsvai. Fikk tak i en begagnad Griffin Haflinger/ cob allround 17,5"...
Svar
14
· Visningar
937
Senast: Sweet
·
S
Utrustning Baksvisselen skal være høyere enn forsvisselen, men hvor mye? Jeg har fått tilbud om en brukt griffin X-vid, bomvidden passer, og...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: beauspirit
·
S
Utrustning Jag har nu ridit med en Griffin Haflinger/ Cob Dressyr, 17", X-vid. Sadlen är vid nok for hesten, och jättekort, ca 43-44 cm...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp