Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft en liten kris i min damm. Två paddor simmade där och kom inte upp p.g.a. för lite vatten i den. Jag behöver ta upp den där baljan och fixa en bättre damm. Så här går det ju inte att ha det.

IMG_20170622_124515_056_zpsjcp6tkqx.jpg

Stenar eller en gren kan vara en lösning också.

Alltså odugliga hundägare :arghh: passerade en mindre variant av hund som stod med sin ägare som pratade med någon, passerar på kanske 1,5 m avstånd och den gör ett utfall mot mig. Stannar vid nästa övergångsställe och känner strax hur nåt nappar mig i knävecken:confused: då har hunden och ägar:devil: kommit ikapp. Hur fan är man funtad om man låter en hund som beter sig så strosa i långt koppel i centrum? Nu fick den ju bara tag i byxorna på mig den här gången, men det hade ju lika gärna kunnat vara en unge istället för mig :crazy:

Väntar på att citronmazarinkakan ska bli klar i ugnen så ska vi åka och handla (vi lär inte vara ensamma i affären gissar jag) medan den svalnar.
Sen blir det packa ut saker i bilen och åka mot sommarstället för midsommar. I alla fall ska jag och labben dit redan idag, sambon är hemma med kycklingar och katten och kommer imorgon.

Väntar på att citronmazarinkakan ska bli klar i ugnen så ska vi åka och handla (vi lär inte vara ensamma i affären gissar jag) medan den svalnar.
Sen blir det packa ut saker i bilen och åka mot sommarstället för midsommar. I alla fall ska jag och labben dit redan idag, sambon är hemma med kycklingar och katten och kommer imorgon.
Jag testade. Och nej, jag var inte ensam i affärerna :meh:

Enda stället som inte hade hysteriskt med folk var systembolaget!

Det där jäkla fotfästet sitter löst igen
:crazy:
❤️

Samma här. Är alldeles för kaotiskt i mitt liv just nu.
Vänner som ställer helt orimliga krav för vänskapen och en massa röra i huvudet.
Är dessutom 6 år sen syrran dog idag så är extra jobbigt.
Ska gå och lägga mig och vila en stund och sen hoppas på nån form av klarhet.

Stenar eller en gren kan vara en lösning också.
Jo, sant. Jag har gjort så förut men nu hade jag inte tiden att leta efter något passande. Dammen ska ändå bort för den är så fult gjord av husets föregående ägare. Jag ska göra det mycket bättre när jag har tid.

Jag hann för övrigt inte längre än till Örebro innan jag var tvungen stanna och kissa :meh: Eller ja jag stannade vid brändåsen. Nu är det dags för den roliga vägen mot Askersund :cautious: med vägarbete såklart :meh:

Jag hann för övrigt inte längre än till Örebro innan jag var tvungen stanna och kissa :meh: Eller ja jag stannade vid brändåsen. Nu är det dags för den roliga vägen mot Askersund :cautious: med vägarbete såklart :meh:
Du kan köra vidare på E20 och gå över vid laxå istället.

Hm...Hade det vart soligt och mera varmt hade jag lagt mig en stund under björkarna här i trädgården och njutit av lugnet men nä riktigt sånt väder är det tyvärr icke. Ska börja med att ta tag i disken...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
824
Kropp & Själ Svårt att både sätta rubrik och välja prefix på detta. Häromdagen var jag med om en lite dramatisk händelse på jobbet och i efterhand... 2
Svar
30
· Visningar
2 119
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 251
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
983
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka