Bukefalos 28 år!

Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

hur kan du va säker på att det bara är vuxna människor på detta forumet?
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

Escadobe skrev ett sakligt men lite hårt inlägg.
Vilken kategori skall vi placera ditt inlägg om slaktare i, sakligt?
PL
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

Escadobe skrev ett sakligt men lite hårt inlägg.
Vilken kategori skall vi placera ditt inlägg om slaktare i, sakligt?
PL

Ska man vika sig för snuttiferingen av verkligheten och skriva

"Enligt min mening bör ni förflytta valparna och mamman över regnbågsbron med hjälp av lämpligt kulvapen".

Same shit, different words.
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

Tack för svaren..

Jag har pratat med jordbruksverket och det är länsveterinären kvar som jag ska prata med.

Om hundarna kommer till Sverige, så är det redan klart med hem till dem.

Vi bor på en storgård, med massa mark, så lämplig plats till karantärn finns.

Att kastrera och sterilisera hundarna är väldigt svårt. Vi har inte hittat nån veterinär än som kan göra det, men Avni håller på och letar fortfarande.

Mvh


Jag förstår att ni båda är djurvänner och vill dom väl.
Det bästa , enligt mig skulle vara att låta dom avlivas där nere.
Det är vildhundar, med vildhundars gener och sjukdomar.

Vet flera fall där "snälla människor" adopterat spanska vildhundar, tagit hit dom till landet, och där det gått helt galet, så avlivning, eller bandhund har blivit sista alternativet.:mad::cry:

Dessa hundar har visat sig ha så mkt ur instinkter kvar så att de inte fungerat i det svenska livet. de har bitit ihjäl grannens lamm, tagit rådjurskid, rymt så fort chansen funnit. De har grävt sig ur ladugårdar, hundgårdar, Grävt upp grannanrnas rabatter. Varit mkt svåra att få rumsrena osv osv...

Detta har i flera fall lett till stora grannbråk, vilket vi ju alla helst vill undvika...

Var en djurvän - ta ert ansvar.
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

Även om det skulle användas som en förolämpling så tar jag inte den som det. Slaktare är ett bra yrke, hur skulle man annars få kött till att utfodra sina djur med?

Däremot tycker jag önskan om snuttifering är rent ut sagt löjligt och tämligen omoget. Hade jag skrivet "brassa på men en ak4 så att deras hjärnor splattas ut över husväggarna" så hade jag kunnat förstå eventuell kritik. Men ordet skjuta är både sakligt och beskrivande av den metod jag tror är lättast och lämplig under de här förhållanden. Kan man inte ta det så bör man kanske hålla sig på snutte sidor.
Du skrev själv i ett inlägg angående dina valpar "nacka en höna" borde du då inte ha skrivit "avliva hönan" enligt din egna åsikt?
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

Du kan aldrig minska antalet vildhundar med avlivning. Det måste ske i form av kastreringskampanjer och information.
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

När jag tog upp avlivning med mannen så vart han upprörd, han tycker det är självklart att vi inte ska avliva dem.
Men han frågade åndå sin familj och dom tyckte inte heller att avlivning är bästa lösningen. Hellre att dom får ett försök att klara sig själva då. Dom är ju stora nu, och kan försvara sig och hitta egen mat.
För dom så är alltid att leva bättre än att dö, vilket liv man än har.
För dom skulle inte vilja bli avlivna bara för att dom haft ett jobbigt liv.
Dom anser att det är rått och kanske tom elakt att döda dom bara sådär. MEn dom ska iaf tänka över det, så det är inte uteslutet. Få se hur det blir..

frid
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

Men vilket hemskt öde för hundarna att själva få leta efter sin föda och få massa sjukdomar och hamna i slagsmål med andra vilda hundar.
Och sen kommer de i sin tur skaffa en massa valpar (kanske till o med med varandra och det blir inavel) som oxå går samma öde till mötes..

Försök få dem att förstå. Även om jag förstår att det känns svårt.
Ni gör dem bara en björntjänst om ni låter dem leva sina liv som strykande vildhundar..:crazy:

Lycka till! :bow:
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

När jag tog upp avlivning med mannen så vart han upprörd, han tycker det är självklart att vi inte ska avliva dem.
Men han frågade åndå sin familj och dom tyckte inte heller att avlivning är bästa lösningen. Hellre att dom får ett försök att klara sig själva då. Dom är ju stora nu, och kan försvara sig och hitta egen mat.
För dom så är alltid att leva bättre än att dö, vilket liv man än har.
För dom skulle inte vilja bli avlivna bara för att dom haft ett jobbigt liv.
Dom anser att det är rått och kanske tom elakt att döda dom bara sådär. MEn dom ska iaf tänka över det, så det är inte uteslutet. Få se hur det blir..

frid

Vad tragiskt, jag hoppas de kan ta sitt förnuft till fånga.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 970
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 850
Senast: Nota
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 719
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Jag har tagit på mig uppdraget att vara dagmatte 06.00-15 ca, detta är varannan vecka. Det är 2 st lite mindre hundar. Vi kom överens...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 282
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp