Bukefalos 28 år!

Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

Jag håller tyvärr med många här. Avivning känns svårt eftersom ni redan är fästa vid dom, men det är bättre än att ge bort dom til nya ägare som kanske skickar hunden vidare, eller har den bunden 24-7.
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

Jag skulle inte vilja lämna dem ensamma kvar. Ffa inte om de är vana vid mänsklig kontakt och omhändertagande.

Jag hade gjort allt för att få hem dem. Eller ev avlivat dem jag inte kunde ta hand om. Usch vilket dilemma.

Den mörka var fö sjukt fin. Önskar att jag hade haft plats för en till.
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

Det är nog bara så att det här är inte min tråd så det är inte till mig du ska rikta dina inlägg.

Jag skulle aldrig i livet ta hem hundar från ett annat land så länge vi har ett överskott här. Möjligtvis bara om jag hade en exklusiv ras som behövde nytt avelsunderlag.

Oj då...:o var ju självklart till trådskaparen
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

Och vad är då mest humanast? Att avliva, om ts inte hittar jätte bra hem åt dem. Och då ska de kastreras innan!

Lite OT

Jag tycker inte att hon ska ta hit dem, det finns nog med hundar som behöver hem här i Sverige. Och det gäller över lag alla "adoptioner" från utlandet, vill man hjälpa så kan man ge 4500 till kastrering och humana avlivningar istället, för det kommer aldrig bli bättre för de hemlösa hundarna i Sverige, så länge vi tar in hemlösa hundar ifrån utlandet
 
Senast ändrad:
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

För att ordna egen karantän krävs att man har tillgång till en avsides belägen fastighet o oftast omfattande investeringar i hundhus o dubbla rymningssäkra stängsel. Dessutom kostar besöken för godkännande löpande tillsyn mm. Blir snarare dyrare än en plats på en fast karantän.
PL
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

Varför frågar du om jag är slaktare?

För jag tycker det är oansvarigt och djurplågeri att släppa lös hundarna för att klara sig själv eller att hålla dem fastkedjade på gården? För att det inte är riktigt rimligt att importera dem och försöka hitta ett hem till dem här?

Vad är DIN lösning på problemet? Har DU varit i länder med förvildade tamhundar?
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

Själv skulle jag inte ens tänka tanken att lägga ut över 100 000 på att ta hem valpar med okänd hälsostatus bara för att de var söta.
PL
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

Tack för svaren..

Fy vad tråkigt det är när vuxna människor inte kan vara trevliga mot varandra, utan börjar diskutera o små bråka om skitsaker..

Jag har pratat med jordbruksverket och det är länsveterinären kvar som jag ska prata med.

Om hundarna kommer till Sverige, så är det redan klart med hem till dem.

Vi bor på en storgård, med massa mark, så lämplig plats till karantärn finns.

Att kastrera och sterilisera hundarna är väldigt svårt. Vi har inte hittat nån veterinär än som kan göra det, men Avni håller på och letar fortfarande.

Mvh
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

jo men de kan ju finnas något trevigare sätt att uttala sig på än att "skjut dom":smirk:
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

nix, det är inget töntigt inlägg. Det är en fråga;) Man kan ju uttrycka sig på ett lite mognare sätt än att istället bara helt kallt skriva: "skjut dom":smirk: te x avliva dom , ta bort dom.
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

nix, det är inget töntigt inlägg. Det är en fråga;) Man kan ju uttrycka sig på ett lite mognare sätt än att istället bara helt kallt skriva: "skjut dom":smirk: te x avliva dom , ta bort dom.

Skjuta dem är ett mycket humant sätt. Speciellt om tiken är halvvild.
Vad är det för omoget med det?
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

Precis.. det är väl egentligen inte konstigare att skjuta en hund än ett rådjur/älg/vildsvin/hare.
Jag hade inte heller lämnat dem kvar där till sitt eget öde.
Nä, avlivning röstar jag oxå på.
 
Sv: Vad tycker ni att vi borde göra med valparna?

Vi är vuxna människor på forumet. Inte 5åring som behöver få orden inlindade i rosa bomull.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 970
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 850
Senast: Nota
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 719
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Jag har tagit på mig uppdraget att vara dagmatte 06.00-15 ca, detta är varannan vecka. Det är 2 st lite mindre hundar. Vi kom överens...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 282
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp