Vad tycker ni om de nya flaskkorkarna som sitter fast?

Är de fasta flaskkorkarna bra eller dåliga?

  • Bra

    Röster: 34 14,7%
  • Dåliga

    Röster: 167 72,3%
  • Ingen åsikt

    Röster: 30 13,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    231
Det gör tyvärr jag. Tidigare var det väldigt lätt att skruva på och av korken, nu är det inte alls så tyvärr.
Jag tänker att antingen kommer folk, inklusive du, vänja sig, eller så är lösningen för dålig och tillverkaren får justera den.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag förstår verkligen inte att så många har så stora problem med nye korken. Man böjer den bakåt när man skall dricka, och håller flaskan så att korken är mot ena kinden. Inget problem. När man skruvar igen flaskan vrider man bara korken en halv omgång åt fel håll, så hittar den ned i gängorna och man kan skruva igjen ordentligt.
 
Jag förstår verkligen inte att så många har så stora problem med nye korken. Man böjer den bakåt när man skall dricka, och håller flaskan så att korken är mot ena kinden. Inget problem. När man skruvar igen flaskan vrider man bara korken en halv omgång åt fel håll, så hittar den ned i gängorna och man kan skruva igjen ordentligt.

Ja, jättekul att få sockrig läsk på ansiktet. /S

Angående svårt att öppna och stänga så har inte alla samma funktionsgrad i händerna.
 
Ja, jättekul att få sockrig läsk på ansiktet. /S

Angående svårt att öppna och stänga så har inte alla samma funktionsgrad i händerna.
Det går att få loss korken utan massa spill, men visst funktionen i händerna varierar, fast utifrån det perspektivet var korkarna ett problem tidigare också.
 
Mig stör det inte alls längre, druckit mycket cola zero under sommaren. Drar loss så den sitter i ett spröt bara. Inga problem att skruva varken på eller av och upplever inte korken ivägen. 🤓
 
Läste på ett annat forum att de verkar vara otäta också. Folk som öppnat och skruvat igen korken och sen lagt ner flaskan i kylen har råkat ut för att det rinner ut läsk i kylen ... så ni vet.
Den råkade jag ut för, med skillnaden att jag inte ens hade öppnat flaskan innan :meh:

Annars har jag vant mig, men föredrar de gamla. Köper gärna små pepsiflaskor och häller över colan från större flaskor i små :laugh: Kommer inte funka i all evighet iom att alla flaskor ska få korkeländena, men det funkar just nu iaf!
 
Jag har vant mig men avskyr det. I början trodde jag att det var nåt fel på korken varje gång och slet sönder den, men palla göra det varje gång.
 
Men ni som tar av korken från flaskan……ni har inte märkt ännu ett problem; att korken är betydligt grundare än förr?
Det är ännu ett problem som jag har. Det är svårare att skruva upp eftersom man inte får samma grepp som förr och det blir med det svårare att skruva på. Jag har ändå friska händer och har ändå problem.
Men det betyder också med största sannolikhet att det är därifrån läckorna kommer. Färre gängor?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 384
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 999
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
697
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 862
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp