Vad tycker ni om de nya flaskkorkarna som sitter fast?

Är de fasta flaskkorkarna bra eller dåliga?

  • Bra

    Röster: 34 14,7%
  • Dåliga

    Röster: 167 72,3%
  • Ingen åsikt

    Röster: 30 13,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    231
Nu har de hittat hit också och jag tycker att de är ett ickeproblem. Vrid ett varv så är de ju lösa och funkar som vanliga korkar igen. :)
 
Jag gillar ideen med fasta korkar men inte i praktiken.
Dock klurigt att få på korken igen och pga det har jag en fuktskadad dator att få ordning på...

Samtidigt så är det smidigt för jag måste inte stanna och jaga korken i hela bilen tex när jag är ute och åker och korken bara helt plötsligt utan anledning försvinner ner under sätet. :angel:
 
Jag har snabbt vant mig :)
Jag tänkte att man nog kan göra det, men nej, det är svårt. Jag får aldrig på den på första försöket, utan det krävs flera försök för att ens kunna skruva på den. Med tanke på hur många som råkat ut för läckande flaskor också så är det en risk att stoppa ner den i en väska- och det är ju därför jag köper en flaska med skruvkork på. Drar jag av den blir kanterna vassa, men också inte helt lätt, om än lättare än när den sitter fast, att få på.

Jag har svårt att se att vi i Sverige har haft så stort problem med att skruvkorkar inte sitter på flaskorna när de slängs/pantas, det är sällan jag sett skruvkorkar i naturen. Utan flaskan alltså.
 
Jag köper nästan aldrig dricka i den sortens förpackning men köpte en flaska iste när jag var i Italien häromveckan. Höll på att få spel på att det var så svårt att skruva på korkjäklen igen! Särskilt när man, som jag, fortsatte att använda den som vattenflaska under resten av resan och därmed öppnade och stängde den flera gånger om dagen. Det tog säkert 10 försök per gång för att få korken att hamna så att jag kunde skruva på den rakt!
 
Jag köper nästan aldrig dricka i den sortens förpackning men köpte en flaska iste när jag var i Italien häromveckan. Höll på att få spel på att det var så svårt att skruva på korkjäklen igen! Särskilt när man, som jag, fortsatte att använda den som vattenflaska under resten av resan och därmed öppnade och stängde den flera gånger om dagen. Det tog säkert 10 försök per gång för att få korken att hamna så att jag kunde skruva på den rakt!
Och för varje försök förstör man gängorna lite mer och gör det svårare att få på korken korrekt.... Tycker hela idén är korkad!
 
Fick det på en Fanta flaska men det gick att slita av plasten som höll fast korken
inte så kul att försöka få av/på en kork på flaskan när man kör bil
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 383
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 998
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
697
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 862
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp