Vad tycker ni om de nya flaskkorkarna som sitter fast?

Är de fasta flaskkorkarna bra eller dåliga?

  • Bra

    Röster: 34 14,9%
  • Dåliga

    Röster: 164 71,9%
  • Ingen åsikt

    Röster: 30 13,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    228
Men ni som tar av korken från flaskan……ni har inte märkt ännu ett problem; att korken är betydligt grundare än förr?
Det är ännu ett problem som jag har. Det är svårare att skruva upp eftersom man inte får samma grepp som förr och det blir med det svårare att skruva på. Jag har ändå friska händer och har ändå problem.
Men det betyder också med största sannolikhet att det är därifrån läckorna kommer. Färre gängor?
Jo, de är mindre, de sparar in nåt gram plast per kork tror jag. (?)
 
Men om man nu drar bort den irriterande vassa flärpen, så lär den inte hamna i pantmaskinen.

Hur blir det positivt för miljön med en massa flärpar slängda överallt?
Vass flärp? De som blir kvar om man tar bort korken? Det sitter ju fast hårt? I alla fall på den faktan jag har hemma nu.
 
Mjölkpaket med fastsittade lock
IMG_20230626_183933.jpg
 
Och jag som redan avskyr de här idiotiska mjölkförpackningarna. Tetra bric var mycket bättre förutom för grädden (den håller betydligt längre numera). Ska man nu behöva slåss mot en jäkla kapsyl som sitter fast också
 
Okej, jag har ändrat mig!
Nu har jag vant mig och tycker korkarna på läskflaskor är bra. När man drar loss den på ena sidan så är det lättare att skruva på korken än om den sitter fast i båda flärparna, eller vad det heter.
Rätt skönt att slippa tappa korkar på golvet/marken. :up:

Vad tycker ni andra så här efter några år? :D
 
Okej, jag har ändrat mig!
Nu har jag vant mig och tycker korkarna på läskflaskor är bra. När man drar loss den på ena sidan så är det lättare att skruva på korken än om den sitter fast i båda flärparna, eller vad det heter.
Rätt skönt att slippa tappa korkar på golvet/marken. :up:

Vad tycker ni andra så här efter några år? :D
Jag brukar vrida tillbaka dem lite har aldrig haft problem med dem. Smidigt att inte tappa korkar med.
 
Okej, jag har ändrat mig!
Nu har jag vant mig och tycker korkarna på läskflaskor är bra. När man drar loss den på ena sidan så är det lättare att skruva på korken än om den sitter fast i båda flärparna, eller vad det heter.
Rätt skönt att slippa tappa korkar på golvet/marken. :up:

Vad tycker ni andra så här efter några år? :D
Hatar fortfarande eländet. Återinför den gamla sortens mjölk/filpaket utan kork och lämna PET-flaskorna ifred. Jag har aldrig haft problem med att tappa bort korkar (eller att de inte följer med när man pantar) och sliter fortfarande loss dem om de sitter fast.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 375
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 840
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
694
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 837
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp