Vad tycker ni om klädkoder?

@DarkInNight: Exempel på högtidsdräkt :devil:

Sk%C3%A4rmavbild-2014-12-10-kl.-10.14.20.png

:up:
 
Ja du, jag vet inte hur de tänkt?
Jag själv är så galet oinsatt i klädkoder så jag blir bara snurrig av allt :(

Ej rött och ej baraxlat är från brudparet.

Gud så fjantigt. Är det högtidsdräkt så är det, värdparet visar på extremt dålig etikett när de försöker detaljstyra sig gäster.

Jag hade varit YTTERST frestad att fixa världens snygga balblåsa i rött med bara axlar och djup urringning men det är ju väldigt barnsligt :laugh: Det går att ha en sjal eller bolero över axlarna och behagen i kyrkan :angel:
 
Gud så fjantigt. Är det högtidsdräkt så är det, värdparet visar på extremt dålig etikett när de försöker detaljstyra sig gäster.

Jag hade varit YTTERST frestad att fixa världens snygga balblåsa i rött med bara axlar och djup urringning men det är ju väldigt barnsligt :laugh: Det går att ha en sjal eller bolero över axlarna och behagen i kyrkan :angel:
Det är väl ändå brudparets dag och inte den enskilda gästens? Tycker det är småaktigt och nedrigt att förringa deras önskan om klädsel på deras bröllop. Men det kanske bara är jag som tycker det?
 
Det är väl ändå brudparets dag och inte den enskilda gästens? Tycker det är småaktigt och nedrigt att förringa deras önskan om klädsel på deras bröllop. Men det kanske bara är jag som tycker det?
Det är väl ändå brudparets dag och inte den enskilda gästens? Tycker det är småaktigt och nedrigt att förringa deras önskan om klädsel på deras bröllop. Men det kanske bara är jag som tycker det?

Jag har absolut noll problem med klädkoder och tycker det tillhör god etikett och trivsel att följa dem. Det gäller BÄGGE parter. Både gäst och värdpar.

Att börja med en massa hittepå-regler för att styra upp på någon anal kontrollnivå är ju bara dagisfasoner.
 
Jag har absolut noll problem med klädkoder och tycker det tillhör god etikett och trivsel att följa dem. Det gäller BÄGGE parter. Både gäst och värdpar.

Att börja med en massa hittepå-regler för att styra upp på någon anal kontrollnivå är ju bara dagisfasoner.
Och då behöver man inte gå på tillställningen om det inte passar. Till syvende och sist är det varken du som bjuder in eller bekostar kalaset.
 
  • Gilla
Reactions: rtf
Att börja med en massa hittepå-regler för att styra upp på någon anal kontrollnivå är ju bara dagisfasoner.

Apropå dålig klass då... det är verkligen inte enligt god etikett.

Sedan anser jag att rör man sig i kretsar som normalt inte klär sig i högtidsdräkt får man leva med att alla inte kommer att kunna/vilja klä sig i den nivå. Jag menar, hur många idag har en jackett?!
 
Apropå dålig klass då... det är verkligen inte enligt god etikett.

Sedan anser jag att rör man sig i kretsar som normalt inte klär sig i högtidsdräkt får man leva med att alla inte kommer att kunna/vilja klä sig i den nivå. Jag menar, hur många idag har en jackett?!

Va? Vad menar du nu - det är väl varje söndagsbrunch den luftas?!

(hälsningar från tanten som precis varit med och provat första kostymen till 54-åring)
 
Åter igen. Man behöver inte gå...

Självklart. Jag ville belysa att det där med vad som är god etikett och tankar kring klädkoder har fler vinklar.

Vill jag inte ha några statister till mitt bröllop kan jag ju enkelt sätta en helt omöjligt klädkod. Personligen tycker jag det är roligare om folk kommer än tillfredsställelsen i att jag får bestämma hur de är klädda när de är hos mig...
 
Är det bara jag som tycker det är jättekul att få tillfälle att använda någon av mina snygga klänningar?Ja de flesta är köpta helt i onödan. :o
Sen tycker jag det dessutom är jättekul att matcha med någon av de 10 skorna jag också köpt i onödan.:o
Jag älskar att känna mig fin och uppklädd och skulle inte missa ett tillfälle för det.:love:

Vad andra har på sig tycker jag är upp till dom. Jag bryr mig inte men jag kan förstå om värdparet på ett bröllop gör det.

Undantaget begravning. Där tycker jag man ska följa klädkoden strikt om inte den avlidne haft andra önskemål.
På min mammas begravning dök det upp fyra tanter med pants, brokiga tunikor och gympadojor.
Det tyckte inte jag kändes ok och mina tre syskon kände likadant.
 
Jag ska på släktings bröllop, det är klädkod Jaquette 😳
Tjusigt värre.. 😫 Det ska vara klänning, ej kort, ej bara axlar, ej urringat eller vulgärt, det får inte vara svart, vitt eller rött. Etc
Jag gissar att det utöver klänningsklädkoden även finns en massa andra koder jag borde veta men som jag inte vet. Väska? Skor? Ev jacka? Smycken? Håruppsättning? Sminkning?
Vad sjutton sätter jag på barnen?

Jag hatar det, jag kommer känna mig utklädd och att jag inte kommer passa in hur jag än gör.

Funderar på att köpa en klänning som passar in på alla krav (men som inte är min stil) men sen göra revolt med accessoarerna. 😈
Oj det är ju värst för killen misstänker jag. Han måste ju hyra någonting helt enkelt.

Men för tjejen låter som att en maxiklänning med ärm från någonstans skulle kunna fungera? (Kronprinsessan har haft klänningar från HM på officiella tillställningar enligt klänningskommenterare i kvällspressen (positiva klänningskommenterare. Mina kollegor är galna i klänningskommentarer.)
Finaste halsbandet man har och ett par örhängen och håret utsläppt, eller om man har kort typ borstat. Skippa sminkning. Någon sjal från garderoben?

Barnen känns mycket tryggare, såvitt jag förstått kan barn alltid ha typ rena byxor, jumpaskor och skjorta eller något eller vanlig kalasklänning av något slag. o kanske fluga eller slips om de tycker sådant är fint. För de räknas nästan som utklädda i hel vuxenstass (om de inte är 15+ och råkar ha en kostym och kan ha den eller har en jakett i garderoben de bara längtat efter att använda antar jag.). (men det är kanske från krets till krets iofs, men Ribbing har skrivit något liknande någon gång.)
 
Och uhm väska förresten, jag tror att om man har en symaskin och en bit tyg typ sammet eller ngt så kan man klippa ut en rund. Vika in kanten, sy runtom, sätta i en snodd och ha som väska.

(o förresten om flicka och kalasklänning, alltså en vanlig typ, inte lång som vuxna)
 
Jo den fick jättelelaka kommentarer i pressen :cry:, det är ju inte riktigt hennes fel att det blev lite fel och vi är ju inte så himla pryda i Sverige tycker man väl. (också drabbad av stor byst och det kan ju bli så då)
Jaha, ojdå så tråkigt med taskiga kommentarer. :(
Precis som jag själv har lite större byst. Det kräver en bra bh vilket verkade saknas helt i detta fall.
 
Jo den fick jättelelaka kommentarer i pressen :cry:, det är ju inte riktigt hennes fel att det blev lite fel och vi är ju inte så himla pryda i Sverige tycker man väl. (också drabbad av stor byst och det kan ju bli så då)

Den var inte alls fel. Det är helt ok med så urringat när det är högtidsdräkt. Sedan hade det smickrat henne mer med en bra BH men det är en annan femma.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp