Vad tycker ni om nya Coca Cola Zero?

Nya zero smakar så som jag minns att coca cola smakade på 90-talet, men jag föredrar zero som den smakat. Dock vanesak. Tyckte zero smakade skit när den först kom.
 
Okej, efter att ha druckit den nya ett tag undrar jag om det är ojämn kvalitet i flaskorna. Hur som helst smakar den utspädd för mig nu. Speciellt när flaskan inte är öppnad nyss.
Eftersom jag inte kan hålla tyst nu när man kontaktar alla företag lätt via sociala media kunde jag ju inte låta bli att skriva till dem, se bild.
Sedan bunkrade jag 4st 6 pack burkar och 2*1,5l på deb Ica jag var igår. Får nog se till att åka dit snart igen.
Så får man zero ett tag.
Jag rapporterar svaret här sen. Kanske skulle alla här skriva till dem då, om det är verkar funka att klaga så?

Tycker det varit väldigt ojämnt även innan.
Innan vi tog in Pepsi Max (❤️) på jobbet så drack jag zero ibland, 50 cl flaska.
Var enorm skillnad, ibland gott, ibland blaskigt, ibland däven smak.
Jag är visserligen rätt känslig för smaker men jag blev så less på det att jag slutade dricka den.
Väldigt mycket hit and miss och hällde ut fler än jag drack upp.
 
Är det någon som vet om de även ändrat receptet för Lemon zero? Jag övervägde om jag fått ett milt case of Covid sist jag köpte den för jag tyckte den var så smaklös men är det nytt recept som många tycker smakar mindre så kan det ju förklara saken.
 
Tycker det varit väldigt ojämnt även innan.
Innan vi tog in Pepsi Max (❤️) på jobbet så drack jag zero ibland, 50 cl flaska.
Var enorm skillnad, ibland gott, ibland blaskigt, ibland däven smak.
Jag är visserligen rätt känslig för smaker men jag blev så less på det att jag slutade dricka den.
Väldigt mycket hit and miss och hällde ut fler än jag drack upp.
Om du upplevde det så då, så prova den för allt i världen inte nu, för jag har knappt märkt nån ojämnhet öht förr. Men nu är den tydlig.
 
Är det någon som vet om de även ändrat receptet för Lemon zero? Jag övervägde om jag fått ett milt case of Covid sist jag köpte den för jag tyckte den var så smaklös men är det nytt recept som många tycker smakar mindre så kan det ju förklara saken.
Alla Lemon har de gamla flaskorna och därmed bör den väl inte ha fått nytt recept...
 
En bekant till mig kontaktade CocaCola och fick till svar:

"Hej. Tack för ditt mail. Våra konsumenter är kärnan i vårt varumärke och så även för nya Coca-Cola Zero Sugar som är en del av vår pågående utveckling för att skapa bästa möjliga Coca-Cola-upplevelse. Detta är resultatet av många års arbete för att leverera en mer uppfriskande smak som bättre stämmer överens med konsumenternas preferenser och i linje med vår ambition att receptoptimera och förnya för att erbjuda människor ett urval av mer goda smaker med lågt sockerinnehåll och sockerfritt. Det är tråkigt att höra att du inte är nöjd med de produkter som du köpt, och förhoppningsvis har vi ett annat alternativ som du tycker bättre om i vårt sortiment. Vi är tacksamma för att du delar med dig av dina synpunkter om Coca-Cola zero sugar och värdesätter det högt. Vi ska föra dessa vidare till de produktansvariga."

Men det borde väl inte vara omöjligt att få dom att ändra tillbaka om måååånga klagar?
Klaga på, jag har redan gjort det.
Men om alla kontaktar dem så kanske..
 
Får man skriva på och klaga för ert lidandes skull eller måste man också vilja dricka någon av de där odrickbara vätskorna?
Jag har aldrig någonsin gillat någon Coca Cola, och kommer aldrig heller att göra.
Tror inte jag ens smakat se'n i 20-årsåldern (då Cola fick sin sista chans i mitt liv genom att blandas med - och ytterligare få förstöra - billig whisky) så jag vet uppenbarligen inte vad jag talar om, eftersom då fanns det bara en smak.

Men jag klickade bara på tråden för att få förundras lite, mellan två arbeten på jobbet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Bison
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 149
Senast: lilstar
·
Småbarn Vår femåring är så sjukt kräsen när det kommer till mat 😩 När hon var liten åt hon allt, sen blev hon lite mer återhållsam när det kom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 894
Senast: Guldaskig
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
836
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp