Vad tycker ni om nya Coca Cola Zero?

Jag skrev ju tidigare här att jag inte kände någon skillnad. Efter att ha provat under flera gånger nu så tycker jag nog att jo kanske är den nya lite annorlunda. Men får då gå emot strömmen här och säga att även om jag fortfarande föredrar pepsi max så tycker jag att nya cola zero är bättre än den gamla, och hoppas att den stannar.
 
Jag skrev ju tidigare här att jag inte kände någon skillnad. Efter att ha provat under flera gånger nu så tycker jag nog att jo kanske är den nya lite annorlunda. Men får då gå emot strömmen här och säga att även om jag fortfarande föredrar pepsi max så tycker jag att nya cola zero är bättre än den gamla, och hoppas att den stannar.
Inväntar näthat om 3...2...1...




:p
 
Enligt opartisk utsago är den nya alltså bättre!

”Bättre känsla” Hmmmm

61B08EFB-1332-495D-A416-CF2034F648B9.jpeg
 
Tycker inte den är ett dugg lik orginal
Jag köpte en original i dag och smakade på båda när jag kom hem. Tycker faktiskt att den nya zeron direkt man smakar den är den lite sötare, men det finns en ton av syrlig smak, eftersmaken är ganska speciell. Och jag som alltid tyckt att original haft en för söt smak! Den nya zeron smakar på något vis ändå inte sött som originalet utan, kan det vara kemiskt, sött, vilket den inte gjorde förut.
 
Jag dricker helst Pepsi max men kan dricka cola med. Dock INTE gamla zero. Spelade ingen roll hur kris det var, det smakade vedervärdigt.

Nya zero kan man dricka! Så jag tycker nya är bättre.
Och jag tycker det är så med Pepsi max.
Pepsi max lime går dock ned om det är kris, eller vanlig Pepsi, men max, nä..
 
Jag har tycker den var helt ok, snäppet sötare än gamla Zero och lite närmare den vanliga i smaken. Att den har en lätt citrusaktig ton kan bero på att lime är en av de ingredienser som brukar användas för att få fram den där typiska colasmaken. Jag var lite nervös efter all kontrovers, men jag får konstatera att det inte är en tillräckligt drastisk ändring för att jag ska bli avgiftad. :angel:
 
Billighetscola var ett bra ord!
Jag förstår inte riktigt grejen med att få smaken närmare vanlig cola. Vi har ju en vanlig cola, behöver vi verkligen en vanlig cola till?

Det är väl för folk som egentligen vill dricka vanlig cola men inte få i sig allt socker. Tycker inte det är så konstigt.

För övrigt smakar jag typ ingen skillnad på varken olika märken eller light/zero/max varianter. Eller, hade jag haft olika att smaka på samtidigt hade jag kanske gjort, men inte så jag reagerar när jag bara ska dricka det.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Bison
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 149
Senast: lilstar
·
Småbarn Vår femåring är så sjukt kräsen när det kommer till mat 😩 När hon var liten åt hon allt, sen blev hon lite mer återhållsam när det kom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 894
Senast: Guldaskig
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
836
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp