Vad tycker ni om sortimentet i b*rjes och h**ks??

Sv: Vad tycker ni om sortimentet i b*rjes och h**ks??

Jag har en vit-svart-röd pad från hööks, tunn och sladdrig (följde med sadeln). gillar inte, men e skön att rida barbacka på.

Hööks bomullstyglar, jättesköna!! har dock tejpat spännena så att tyglarna inte snyrrar runt och ger mer "stadga" i tygeln

Lädertyglarna är tunna, smala, korta och inte av bästa kvaliten

har träns och konstigt nog så har alla av dem börjat gå av :grin:

Har westernsadelhängaren, väldigt ostabil.

lassot är stelt och ganska oanvänt så det kan jag inte uttala mig om ;)

Och så har jag "hooden", har varit väldigt bra! förutom att mina försökt skrubba av sig den,

och så har jag köpt ett stångbett för väldigt länge sedan med korta skänkar och tränsbettsmundel. ganska bra faktiskt att vänja dem vid hävstång, men inget jag skulle rida på till vardags utan bara nån gång ibland.

curbchain. inga anmärkningar

tävlingsskjorta vit. jättefin osv, bara att den var från början lite kort (har lååånga armar) och lyckades växa ur den på längden :angel:

Svarta western jeans med gul brodyr av slidande häst på rumpan.
Superduperbekväma och sköna!!! tyvärr har jag krympt ur dem :cool:

Showmanshipgrimma; dåligt läder, stel etc, men funkar bra för de korta stunderna man är i rampljuset.

Westernboots - Jättesköna och bra kvalitet för 400kr! skulle köpt fler.. :cry:

well, har säkert något mer från hööks :angel:
blev lätt att man slank förbi då jag gick förbi varje dag när jag jobbade :angel:

Yes, har enbart köpt tyglarna visst dom funkar men de är korta & har ingen tyngd satsa på att köpa ett par bättre tyglar som är tjockare istället.

Finns det några på b*rjes som du kan rekomendera eller är det bara att bege sig till en westernbutik?? :laugh:

Tender: Var det den svart-röd-vita padden med teddy under?? Har spanat lite på den nämligen... :)

Jag får inte ihop det riktigt med dom här tyglarna från h**ks..... tyckte att dom såg rätt tjocka ut och inte speciellt lätta. Men jag inser ju att jag har fel eftersom alla skriver samma sak. ;):angel:

Synd, för dom var snygga! :D

Är det bomullstyglarna ni pratar om från Hööks så tycker jag de är helt värdelösa. Nu är jag iofs inte helt vän medlånga tyglar ännu men jag tycker att de är på tok för långa. Fladdrar omkring överallt och är så breda så det är svårt att få ett bra grepp om dem och alldeles för lätta.

Tender: Var det den svart-röd-vita padden med teddy under?? Har spanat lite på den nämligen... :)

Jag får inte ihop det riktigt med dom här tyglarna från h**ks..... tyckte att dom såg rätt tjocka ut och inte speciellt lätta. Men jag inser ju att jag har fel eftersom alla skriver samma sak. ;):angel:

Synd, för dom var snygga! :D

ja den är lixom svart röd längst bak och mer vit längst fram med teddyundersida. aldeles för sladdrig. ingen stabilitet alls.

Är det bomullstyglarna ni pratar om från Hööks så tycker jag de är helt värdelösa. Nu är jag iofs inte helt vän medlånga tyglar ännu men jag tycker att de är på tok för långa. Fladdrar omkring överallt och är så breda så det är svårt att få ett bra grepp om dem och alldeles för lätta.

för neckreining osv är de värdelösa, men hobbyridning etc är de bra. jag tycker de är bra i handen. men jag har ganska stora händer iof.

ska man träna mer seriöst är lite styvare / tyngre tyglar att föredra helt klart!

glömde att skriva att jag har "rumpvärmaren" från hööks också. inte ofta jag är utan den. min rumpa är så himla känslig så får ont utan den (studsar inte!!)

Är det bomullstyglarna ni pratar om från Hööks så tycker jag de är helt värdelösa. Nu är jag iofs inte helt vän medlånga tyglar ännu men jag tycker att de är på tok för långa.

Jag bara älskar, Hööks bommulstyglar, synd att dom är så fula bara :cool: även min Ametist tycker dom är perfekta ;)

Bra att höra att sadelhängaren är bra det blir nog nästa investering :laugh:

för neckreining osv är de värdelösa, men hobbyridning etc är de bra. jag tycker de är bra i handen. men jag har ganska stora händer iof.

ska man träna mer seriöst är lite styvare / tyngre tyglar att föredra helt klart!

Jag hade de när jag skogsred min förra häst men jag tycker de är svåra att få grepp om. Mina händer är kanske för små. Hade de första dagen på clinicen men fick sedan byta tyglar till ett par i läder och oj vilken skillnad.
Så jag skulle absolut inte rekommendera dem. Blåste en dag och tyglarna blåste bak och slog tillmin häst på rumpan så han tog ett jättesprång rakt fram.:crazy:

Jag bara älskar, Hööks bommulstyglar, synd att dom är så fula bara :cool: även min Ametist tycker dom är perfekta ;)

Bra att höra att sadelhängaren är bra det blir nog nästa investering :laugh:

Och inte blir de snyggare när de varit blöta några gånger.Mina är allt annat än vita nu och då är de ändå sparsamt använda eftersom jag inte gillar dem.

Är det någon som provat h**ks westerntyglar?? Vad tycker ni om dom? Har tittat på dom och lädret verkar bra men dom dom lite tjocka kanske.....

Jag tycker hööks westerntyglar är förfärliga. De känns så "sladdriga" liksom. Jag själv föredrar ett par tyglar från börjes, mer tyngd i dem och tjockare i ändarna. Minns inte riktigt, men de ligger på drygt 420-450 kr iaf. Hade dem till min vblvalack och vi älskade dem bägge två.

ja den är lixom svart röd längst bak och mer vit längst fram med teddyundersida. aldeles för sladdrig. ingen stabilitet alls.

Va synd för den var så fin i färgerna!!! Men man känner ju inte för att lägga över 500 kr om man ändå mäste ha en pad under. Då kan man ju lika gärna köpa en filt. :)

Nån som provat b*rjes filtar?? Grymt bra pris såg jag! :D

H**ks lädertyglar igen: :D

Var inne och kollade hur långa dom var (eftersom det var många som skrev att dom var för korta..). Dom är 2,5 m.

Vad tycker ni är en bra längd på tyglar?? :laugh:

Han är inte så lång och han har ingen lång hals så jag har jätte mycket tyglar att hålla reda på. Sedan rider jag fortfarande med endel stöd på bettet vilket gör att jag givetvis får mer tygel kvar också. Han måste ha det nu i skolningsarbetet men ajg hoppas kunna släppa på det så småningom.

Lånar min egen knapp!

Hur tycker ni Hööks sadlar är? Jag fårstår ju att de inte är superkvalite men jag funderar på om de kan duga ett tag ändå. Rider min i bomlöst nu och den ligger inte bra på honom så jag behöver verkligen få tag i en annan sadel.

Har ett stångbett från Börjes som jag är väldigt nöjd med. (svart med kopparinlägg, tror det heter Grazing)Smalt (11 eller 12 mm) och ligger väldigt bra i hästens mun. Har haft en pad därifrån också som var uppbyggd fram. Det var också bra.

Lånar min egen knapp!

Hur tycker ni Hööks sadlar är? Jag fårstår ju att de inte är superkvalite men jag funderar på om de kan duga ett tag ändå. Rider min i bomlöst nu och den ligger inte bra på honom så jag behöver verkligen få tag i en annan sadel.

Jag har haft den rödbruna sadeln, pleasuremodell. Den var hemsk. Som att rida på en tegelsten. Inte skön för hästen heller.:grin:

Lånar min egen knapp!

de jag har kommit i kontakt med har varit HEMSKA. ren skit helt enkelt. :(

Liknande trådar

Western Hej ! Håller på att försöka lära mig mer om western, men då jag bor i norrland så finns de ingen westernbutik på så där 50-60 mil... 2
Svar
37
· Visningar
6 868
Senast: IngaLena
·
Äldre Jag och min sambo träter ganska ofta om vår bil. Tidigare bilar har bytts ut efter ca 3 år, och de har då gått runt 1000 mil. Den... 2
Svar
36
· Visningar
5 675
D
Utrustning Jag har tänkt på en sak. Har sett att både Öb och H**ks har billiga sadlar. ÖB Har en sadel som tidigare kostade 1400 kr och sen 999...
Svar
18
· Visningar
2 908
Senast: rainwithdust
·
B
Hästvård Jag köpte Binegar sommaren 2008. Han är född 2002. Jag antar att han hela livet lidit av pattella, iaf sedan jag köpte honom som...
Svar
12
· Visningar
1 721
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka