Vad tycker ni om sortimentet i b*rjes och h**ks??

Sv: Vad tycker ni om sortimentet i b*rjes och h**ks??

Tack för länken! Massa supersnygga sadlar hade de. Får ta en diskussion med min kära gubbe tror jag för de var inga billiga sadlar.

Köper du från ett riktigt ställe VET du att du får kvalitet! får du dessutom prova flera på samma gång så är det värt mödan! dessutom brukar de flesta större även sälja begagnat, och en begagnad märkessadel brukar inte minska i värde sålänge den inte åker ut för en "olycka".

näe, de är lite dyrare.. Men det är bra kvalite har jag hört.

Jag brukar kolla sadelmärkena på såna här ställen. Och sen söka efter begagnat på annons-sidorna.

*KL*

Någon som har Star huvudlaget med tyglar som Börjes säljer? Tror märket är Weaver

*KL*

Någon som har Star huvudlaget med tyglar som Börjes säljer? Tror märket är Weaver

Jag köpte ett men ska skicka tillbaks det. Pannbandet var så stort så det stod ut 5cm från hästens huvud och sedan ser det riktigt plastikfantastiskt ut. Inte alls snyggt i verkligheten.

Köper du från ett riktigt ställe VET du att du får kvalitet! får du dessutom prova flera på samma gång så är det värt mödan! dessutom brukar de flesta större även sälja begagnat, och en begagnad märkessadel brukar inte minska i värde sålänge den inte åker ut för en "olycka".

Jo jag vet att det är så. Vill verkligen ha en kvalitet sadel också givetvis men i dagsläget har jag nog inte råd eftersom jag är arbetslösoch gubben fått gå ner i arbetstid för att rädda sitt jobb.

Därför var ju ute efter en kanske inte superbra kvalite men inte rent livsfarlig som jag kan ha ett år medans vi löser situationen med jobb och ekonomi.

Begagnat är jag också intresserad av men det får tyvärr inte bli så dyra sadlar eftersom privatpersoner oftast inte vill låta delbetala och knappt ta på öppet köp. :crazy:

näe, de är lite dyrare.. Men det är bra kvalite har jag hört.

Jag brukar kolla sadelmärkena på såna här ställen. Och sen söka efter begagnat på annons-sidorna.

Shit pommesfrites vad smart. :idea: Känns att jag inte tänker till så himla mycket för tillfället. Så kan man ju göra.

Jag köpte ett men ska skicka tillbaks det. Pannbandet var så stort så det stod ut 5cm från hästens huvud och sedan ser det riktigt plastikfantastiskt ut. Inte alls snyggt i verkligheten.
Tänkte jippi om det stora pannbandet då min häst har bred panna men sen kom resten om plastaktigt. Synd för det såg snyggt ut på bilden

Tänkte jippi om det stora pannbandet då min häst har bred panna men sen kom resten om plastaktigt. Synd för det såg snyggt ut på bilden

Ser jättefint ut på bilden men ser inte alls lika trevligt ut i verkligheten.

Jo jag vet att det är så. Vill verkligen ha en kvalitet sadel också givetvis men i dagsläget har jag nog inte råd eftersom jag är arbetslösoch gubben fått gå ner i arbetstid för att rädda sitt jobb.

Vet inte riktigt vilken prisklass du hade tänkt dig och om det är nån udda storlek du är ute efter? Men jag har hittat sadlar av inte allför kass kvalitte (tex circleY) runt 4000 kr.

Vet inte riktigt vilken prisklass du hade tänkt dig och om det är nån udda storlek du är ute efter? Men jag har hittat sadlar av inte allför kass kvalitte (tex circleY) runt 4000 kr.

jag tycker många sadlar, tex premier etc har varit på annons för 5.000kr, finns säkert mkt billigare att få tag också.

Du får köra Hunter - stil ett tag ;)

Problemet är att jag egentligen inte har råd att köpa en nya sadel. :crazy: Rider i en bomlös som jag lånar nu och den ligger inte helt ok på pålle och jag får inte det stöd jag behöver så jag vinglar omkring endel.

Därför tänkte jag tex Hööks på avbetalning då det bara blir en 5-800 kr i månaden vilket jag skulle klara. Kanske tilloch med en tusenlapp i månaden skulle fungera.

Nej ingen direkt udda storlek en kortryggad travare som är skapligt smäcker så helst en rundskuren sadel, som inte väger mer än max 15 kg och som är normal i bommen.

ibland kan man söka om lån när man handlar på en del annons-sidor,
oftast är de lånen dyra.. men då kan man ju dela upp det iallafall.
Tror att det är på hastannonser.se som jag sett det

Rider i en bomlös som jag lånar nu och den ligger inte helt ok på pålle och jag får inte det stöd jag behöver så jag vinglar omkring endel.

Hrmm. En bomlös kan ju inte ligga fel på hästen. Den formas ju efter hästens kropp. (det är ju själva vitsen med dem) Sen kan den vara helt fel för dig, men det är ju en annan sak.

Hrmm. En bomlös kan ju inte ligga fel på hästen. Den formas ju efter hästens kropp. (det är ju själva vitsen med dem) Sen kan den vara helt fel för dig, men det är ju en annan sak.

Nä den bomlösa ligger faktiskt inte alls bra på min pojk. Trodde också att det inte kunde bli fel med bomlös men den ligger inte bra och jag måste spänna sadelgjorden så hårt så jag tror hästen ska gå av på mitten för att den ska ligga still och inte glida åt något håll vilket inte är optimalt eftersom han har lättare sadeltvång som jag kämpar för att få bort.

*kl*

Vad tycker ni om börjes syntetsadlar? Eller andra syntet för den delen. Jag kommer förmdoligen aldrig tävla och de är lätta vilket givetvis är plus i kanten med tanke på mina funktionshinder.

Det finns ju bomlösa sadlar som är mera som soffkuddar än sadlar. Har hästen inte ett tydligt sadelläge då så blir det inte bra. Jag menade mera att den inte kan vara felanpassad formmässigt åt hästen eftersom den formas efter hästen.
Fördel med syntetsadlar är ju att de är lätta och att de bara är att torka av om de blir smutsiga, men personligen gillar jag inte syntet. Det är inte samma känsla som läder. Jag får en plstig känsla av syntet.
(men jag har haft en i ett år och det har varit helt ok)
När det gäller westernsadlar så finns det ju de som är av både läder och syntet och som har någon form av syntetbom. De är väldigt lätta att lyfta.

Det finns ju bomlösa sadlar som är mera som soffkuddar än sadlar. Har hästen inte ett tydligt sadelläge då så blir det inte bra. Jag menade mera att den inte kan vara felanpassad formmässigt åt hästen eftersom den formas efter hästen.
Fördel med syntetsadlar är ju att de är lätta och att de bara är att torka av om de blir smutsiga, men personligen gillar jag inte syntet. Det är inte samma känsla som läder. Jag får en plstig känsla av syntet.
(men jag har haft en i ett år och det har varit helt ok)
När det gäller westernsadlar så finns det ju de som är av både läder och syntet och som har någon form av syntetbom. De är väldigt lätta att lyfta.

Den bomlösa vi har är hööks så den är väl inte världens bästa även om jag faktiskt gillar att rida i den trots att jag blir vinglig och instabil.

Jag har inget emot syntetsadlar. hade en dressyr innan som jag gillade skarpt men fick fel/konstig sits i.

Vad finns det för sadlar som är halv syntet halv läder? Tänkte somman kan söka på på annons marknaderna.

Mysaan, det är ju väldigt svårt att få en sadel köpt på postorder att passa, det är ju svårt att veta innan om den passar, det kan bli ett herrans skickande, har du ingen butik i närheten så du kan prova ut sadeln riktigt?

Har för mig att de finns i Hööks katalog men är inte helt säker. Vi har en westernranch i närheten där jag vet att de har ett antal sådana till de mindre hästarna. De är lättare för yngre ryttare att lyfta och de är (enligt dem)rätt bra sadlar till lågt pris.
Kan fråga dem när jag pratar med dem nästa gång.

Men förresten, det finns ju bomlösa westernsadlar. Kanske det kan vara något för dig och hästen?

Liknande trådar

Western Hej ! Håller på att försöka lära mig mer om western, men då jag bor i norrland så finns de ingen westernbutik på så där 50-60 mil... 2
Svar
37
· Visningar
6 867
Senast: IngaLena
·
Äldre Jag och min sambo träter ganska ofta om vår bil. Tidigare bilar har bytts ut efter ca 3 år, och de har då gått runt 1000 mil. Den... 2
Svar
36
· Visningar
5 675
D
Utrustning Jag har tänkt på en sak. Har sett att både Öb och H**ks har billiga sadlar. ÖB Har en sadel som tidigare kostade 1400 kr och sen 999...
Svar
18
· Visningar
2 908
Senast: rainwithdust
·
B
Hästvård Jag köpte Binegar sommaren 2008. Han är född 2002. Jag antar att han hela livet lidit av pattella, iaf sedan jag köpte honom som...
Svar
12
· Visningar
1 721
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka