Vad vill man äta på tävling?

Bukefalos 30 år!

kolblakkur

Trådstartare
Har precis blivit medlem i en ryttarförening och med det kommer lite volontärarbete. Jag tänkte att jag kanske skulle baka något till tävlingarna, för kiosken att sälja, men;

Köper folk ens hembakt när dom är tävling? Vad brukar folk/ni vilja fika på tävling? Eller ni fikar inte alls något från kiosken när ni är iväg?

I min klubb brukar det bakas till funktionärsfika ibland. Det säljs inget hembakt men det är uppskattat hos funktionärerna. Jag brukar inte köpa så mycket när jag tävlar men mannen som ofta är med som hästskötare äter precis vad som helst så han är ingen bra måttstock. :)

Har precis blivit medlem i en ryttarförening och med det kommer lite volontärarbete. Jag tänkte att jag kanske skulle baka något till tävlingarna, för kiosken att sälja, men;

Köper folk ens hembakt när dom är tävling? Vad brukar folk/ni vilja fika på tävling? Eller ni fikar inte alls något från kiosken när ni är iväg?
Hembakat är det godaste, Delicatobollar o dyl är jättetråkigt.

Jag brukar köpa en kanelbulle eller liknande om det finns hembakat. Tycker att det är praktiskt att hantera, man slipper ha tallrik.

Hembakt är toppen! Optimalt om det är en lagom stor bit (alltså inte pytteliten småkaka) som går att manövrera med en hand utan tallrik. Olika typer av långpannekakor (ryttarkaka, brownie, silviakaka, morotskaka och liknande) brukar vara bra.

Hembakt är toppen! Optimalt om det är en lagom stor bit (alltså inte pytteliten småkaka) som går att manövrera med en hand utan tallrik. Olika typer av långpannekakor (ryttarkaka, brownie, silviakaka, morotskaka och liknande) brukar vara bra.

Instämmer i detta samt muffins gillar jag att köpa! Generellt okladdiga mjuka kakor i ordentliga bitar tycker jag är perfekt.

Jag svarar bara samma som detta för hade ändå tänkt skriva typ exakt likadant. 😆

Ja ibland är ju faktiskt dagarna lite längre på tävling fortfarande och man behöver lasta in och uppehålla sig nån timme. Tex om jag rider lagklass kan det vara perfekt med kaka som kräver tallrik också! 😃

Och orkar man fixa ett alternativ som är gluten- och laktosfritt brukar det gå väldigt bra med. Anstränger man sig och gör det äggfritt med så är det dessutom veganskt 👍
Jag brukar göra någon variant som funkar att frysa så man kan ta fram efter behov, men det är faktiskt många fler än man tror som behöver eller vill ha allergivänliga alternativ (men de är rätt luttrade och brukar gärna ta köpta bakverk med ;) om man inte orkar anpassa recept)

Om du vill göra något mer matigt är pizzabullar perfekt. Kavla ut som en fyrkantig deg, lägg pålägg .Rulla ihop, grädda och skär i lagom stora bitar. Vill du hålla det enkelt kan du köpa färdig deg. Jättebra att kunna ta i en servett på tävling och ta med sig och samtidigt mättande.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Autistic meltdown
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar