Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När man i dagligt tal pratar om att väga upp ett släp så avser man att höja totalvikten. Den vanligaste anledningen att väga upp ett släp är nog helt enkelt för att få lasta mer i det. Tjänstevikten på ett släp är ju (i allt väsentligt) oförändrad, så med höjd totalvikt följer höjd maxlast.varför vill man väga upp ett släp??
Är det inte bra att släpet väger mindre så fler bilar från dra det?
Man måste få lasta mer ju mindre släpet väger?? eller??
varför vill man väga upp ett släp??
Är det inte bra att släpet väger mindre så fler bilar från dra det?
Man måste få lasta mer ju mindre släpet väger?? eller??
Det är en MYCKET trevlig fördel med ett släp med hög totalvikt. För oss med BE spelar det ingen roll så länge dragbilen klarar en rimlig bruttovikt, men förfrågningarna slutar komma![]()
Det är en MYCKET trevlig fördel med ett släp med hög totalvikt. För oss med BE spelar det ingen roll så länge dragbilen klarar en rimlig bruttovikt, men förfrågningarna slutar komma![]()
Lite pengar och gigantisk risk som jag ser det. Folk är aldrig rädda om det som inte är deras egen, och bara en försäkring lär ju gå på gigantiska summor för ett uthyrningssläp.
Aj då ! Då hoppas jag att mitt inte tillhör dom då. Ska väga upp ett Boj från 1300 till 1500. Trodde i mitt enfald att det räckte med ny kulhandske eller ev nya däck.
Varför jag vill väga upp är att jag ska kunna ha större flexibilitet i vilken häst jag kan köra. Just nu är det så det precis att jag får köra min egen men vill gärna ha möjligheten att kunna köra en större modell av häst om andan faller på.
Köpte nyligen ett ganska nytt släp som jag planerar att väga upp så fort jag bytt bil. Men nu sa en person att det kunde jag glömma eftersom tioårsregeln hade införts. Vad är det för regel ? Om den nu finns...... Släpet kan enligt tillverkaren vägas upp till 1600.
Åh nej ! Nu blev det ännu retfullare eftersom jag valde mellan detta släpet och ett som var från 04.
Men kolla med Bilprovningen och ÅF innan du ger upp helt.