Bukefalos 28 år!

Vägrar kissa på uteplatsen

Kamomilla

Trådstartare
Om det är en fördel eller nackdel vet jag inte, men moppan kissar och bajsar INTE på uteplatsen (ca 15kvm gräs).

Vad kan det bero på att hon inte sätter sig där utan nästan går med benen i kors och säger till mig att hon vill kissa och sen hinner vi knappt utanför ytterdörren på framsidan innan hon sätter sig.
 
Sv: Vägrar kissa på uteplatsen

I och med att det är så litet (inhängnat?) och så nära inne så kanske hon tror att det räknas som "inne" eller "yan" och gillar alltså inte att kissa där. Precis som att mina inte kissar på balkången (jätte stor balkong)men gärna precis utan för ytterdörren.

Men det gör väl inget? kan väl vara rätt skönt att slippa hundpink om man nu bara har en liten innergård?
 
Sv: Vägrar kissa på uteplatsen

Visst är det skönt att slippa hundpink, men den lata :o delen av mig tycker det vore skönt om hon kunde sätta sig där vid behov.

Katterna har inga som helst problem att sätta sig i mina blomland, dit har dock moppan inte tillstånd att gå, hon gräver tillräckligt bra i mossan i gräsmattan.......
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 013
Senast: Mkb
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 183
Senast: Smurfoff
·
Katthälsa Min kisse, sibirisk Kastrerad hane 1,5 år, har aldrig haft problem att åka bil. Haft samma bur sen vi hämtade honom från uppfödaren och...
Svar
8
· Visningar
1 003
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 937
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp