Väldigt litet hundgodis?

Sv: Väldigt litet hundgodis?

Det finns katt godis i perfekta bitar till små hundar.
Wiskas är det o burken är lila och format som ett katthuvud.
små o mjuka och smakar och luktar tydligen mumma.
 
Sv: Väldigt litet hundgodis?

Ah, jag som har katt har inte ens funderat på att köpa kattgodis. Det godis mina katter äter är hårt eller mer kladdigt och med kattmynta ;)
 
Sv: Väldigt litet hundgodis?

Blodkorv? Är det något "lokalt"? ;)

Kan inte tycka att jag sett något sådant...
 
Sv: Väldigt litet hundgodis?

Visst är det så, men som kattuppfödare så har jag ju en del kattmat i omlopp och därför så är jag väldigt noga med att inte tillåta samma smak/lukt som det katterna äter. Allt katterna äter/gör är spännande nog - om man säger så. I så fall bör jag nog köpa någon annan sort som luktar helt annorlunda än det katterna äter, inte plocka ut katternas säck ;)

Gällande övrig mat så ser jag ändå en skillnad på mat som vi själva äter och kattmat som faktiskt ställs ner på golvet under tiden katterna äter - men hunden får inte vara bredvid just då. Här äter inte katterna högt upp, så gjorde vi förr - med tidigare hundar.
 
Sv: Väldigt litet hundgodis?

Fast mina hundar får inte ta en korv jag tappar på golvet heller, eller sno ett paket köttfärs ur kassen jag ställer på golvet, även om de får både nämnda korv och köttfärs av matte senare.

Sen, jag förstår hur du menar och det är ju inga problem att välja en annan sort. Jag tar dock av samma. Iofs är mina herrar ganska intrimmade i att det är matte som är nyckeln. Lägger jag en hög med blodpudding på bänken sätter de sig och illstirrar på MIG, inte blodpuddingen. Däremot kan jag INTE lämna den och gå, då ryker den. Det är därför katterna äter högt ;) Ställa ner ett fat mjölk eller liknande åt katterna är inga problem, hundarna sätter sig och trånar en bit bort. Tills katterna gått, då trånar de till mig, tills jag går. Då diskas det om jag inte plockat bort skålen. Så ställer du bara ner just när katterna äter tror jag inte det är minsta problem ha samma om du skulle vilja. Annars köp annan bara.
 
Sv: Väldigt litet hundgodis?

Blodkorv finns i alla kyldiskar! Ser ut som en nästan svart liten falukorv med plast runt. Den fanns i Västerbotten när jag bodde där, och i Skåne där jag bor nu, så lokalt är det nog inte! :) Vet faktiskt inte vad skillnaden är... Formen på produkten, kanske...? Vi åt alltid blodkorv på Julafton (!) när jag var liten och det var jättemumsigt! :eek::d
 
Sv: Väldigt litet hundgodis?

Jag skall kolla upp detta, men jag som är så ofta i kyldiskarna borde ju sett blodkorv någon gång om det funnits ;) Jag bor i Göteborg, vi kanske inte äter sådant här... eller också är jag helt enkelt blind :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 115
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 127
Senast: inverterad
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 309
Senast: Calmiche
·
Hundträning Jag använder idag four friends hundgodis och hundarna verkar nöjda med det. Men är det verkligen det enda märket med riktigt små bitar...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 762
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp