Bukefalos 28 år!

välja rätt..

:) Ser att diskussion har hållits igång.

Jag sökte motsvarande en ridskolehäst, som kan hoppa lite och lite dressyr. Inga stora förväntningar, utan någon jag kan utvecklas med.

Nu landade jag med en 9-åring som jag inte har en aning om utbildningsnivån på, för jag fick hjärnsläpp under provridningen. Jag red I westernsadel då det är så han rids idag.. Fungerade inget vidare.. Provred en gang till med vanlig sadel och hasten var lätt förvirrad.. Det visade sig att hoppning verkade vara en total nyhet för honom, varför ska man göra det.. Han har skumpig trav... och galopp..

Han är en import, i år, och det har inte varit med några kunniga i mitt hästletande. Jag tror jag har gjort alla "fel" man kan.:)

Och där star han ändock i vår hage... för var gör man inte..

När mannen (totalt ointresserad av hästar) och lilla dottern faller pladask, och har båda köpt sig ridbyxor... När min stora dotter star och kelar med denna otroligt lugna och trevliga hast. Då fick jag inse att det var inte min tur att köpa hast, det var en möjlighet för mig att engagera hela familjen i min återfallshobby, och på så sätt få mer utrymme för den...

Nu har vi en ny familjemedlem som vi hoppas vi ska kunna utvecklas massor tillsammans med. Vi ska lära honom att skumpa over små hinder och jag ska rida massor barbacka för att få en bättre sits och ägna mig åt kommunikationen med hasten..

Så får tiden utvisa om det var rätt eller inte.. :eek:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag, min mamma och lillasyster har en 22 årig (riktigt pigg) C-ponny som vi "delar på". Jag och min lillasyster tävlar regelbundet...
Svar
7
· Visningar
1 234
Senast: Bass3
·
Islandshäst Jag lovade i en annan tråd att leta fram text och bild från mina böcker om de islandshästar som importerades till Sverige på 1910-talet...
Svar
4
· Visningar
2 787
Senast: OlleAtlas
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 332
Senast: Spirax
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 815
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hjälp! Mina hästar äter ombunkar!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp