Välja tapet

Corax

Trådstartare
Jag å sambon håller på att renovera ett rum i lägenheten (never ending story). Vi har nu kommit så långt att vi grundat en gång. Det betyder också att vi börjat fundera på tapeter (fondvägg?). Jag har en idé om vad som kan passa men hittar den inte 'på riktigt' (nått blått/svart/metallic typ).
Men eftersom det säkert finns en del designer-bukare så kan jag lika gärna lägga ut en tråd och få lite hjälp med uppslag. :idea:

Tanken är att rummet ska vara katt-rum/kontor. Det som Ska in i rummet är kattställningen. Den är mörkblå med sisalrep, från golv till tak. Hittade ingen bra bild men här har ni färgen;

110408013.jpg



Golvet är redan lagt och ser ut så här;

110715004.jpg


Dvs svart och silver.

Rummet ser ut så här;

renovering010.jpg

renovering005.jpg


Det är knappa två meter brett och ca fyra meter långt.

Rummet i sin litenhet borgar ju för en lite galnare fondvägg medan resten nog får vara vitt. Blir kanske så himla mörkt annars?
Möbler (skrivbord och bokhylla)blir svart.
Jag Tror att väggen närmast fönstret är kandidat för tapet. Den har mest ljus på sig och då syns våra (mina)missar i bredspacklingen. :angel:

Och jag undrar verkligen hur man får plats med nått i det där rummet egentligen... :crazy:

Så.. shoot! :D
 
Sv: Välja tapet

Ja precis!!

Det är exakt i de banorna jag tänker. Du har inget namn på den tapeten så jag kan Googla och titta närmare?

Jag hittade en häftig tapet när jag stod i affären och glodde;
DSC_0057.jpg


intrade iridescence hette serien.
Googlade och såg en svart/blå med en tjej med blå hatt (ja tjejen var ju inte på tapeten sas :D)som var himla ball också.

Vad tror ni?
 
Sv: Välja tapet

Ja han var den finaste! :)

Jag är också barnsligt förtjust i golvet. Hittade så sjukt snygga plastmattor i affären. Vi har en 'gammal ek'-immitation med superbreda 'plankor' i vardagsrummet. Jätteläcker!
Måste nästan fota den också och visa.
 
Sv: Välja tapet

Det tycker jag :)
Vi har en fondvägg i sovrummet, fast den tapeten är mörkgrå med svart mönster (lite liknande den som du lade upp) det blev riktigt bra. Vita väggar i övrigt.

Tror det blir supersnyggt med den tapeten du lade upp.
 
Sv: Välja tapet

Jocelyn Warner Cascade Silver ( artikelnummer 53314 )
Men jag gillade den du länkade bättre!
 
Sv: Välja tapet

Golvet får mig att tänka i marina banor, tillsammans med det blåa från kattgrejen särskilt, så förslag; denna tapet om man vill ha lite mer 'strikt'/classic eller så. Denna tapet är lite ball utan att vara för tokig, men har ett syskon i blått om man vill ha in mera färg, vilket jag nog hade velat ha. Men gillade även Bluefishs förslag!
 
Sv: Välja tapet

Jag har faktiskt varit inne på randigt (just den du länkade till)men jag tror att jag skulle tröttna.

Har även funderat på att måla marinblått (á la kattställning)och sen göra spårlöpor av kattassar i silver. :D
Det är ju i alla fall det billigaste alternativet.

Skulle jag ha tapeten med städer skulle jag deppa ihop över alla ställen jag aldrig varit på men vill åka till. *s*
 
Sv: Välja tapet

Jag hade inte brytt mig om en fondvägg över huvud taget. Rummet är för litet för att gynnas av en fondvägg enligt mig.
 
Sv: Välja tapet

I ett sådant litet rum med ett så litet fönster skulle jag satsa på ljust, enfärgat, möjligtvis i en "varm" ljusgrå och sen smälla på med en stor cool tavla/affisch. En hel fondvägg tror jag dels blir trång, dels mörk i det rummet.

Vill man flippa ut lite och har lite takhöjd att "ta av" så kan man måla taket. Har sett en hel del riktigt snygga lösningar i just små rum med lite takhöjd (bla en toalett på 1x1 m och 4 meter upp en guld/mörkblå tapet tillsammans med en orientalisk lampa).
 
Sv: Välja tapet

Jag är inne på Aramintas och Ramonas linje, jag hade inte satt en fondtapet i ett så litet rum, utan då hellre haft enfärgat (ljusgrått, eller annan bruten vit). Snygga lampor, en snygg tavla eller stor spegel kan kanske passa, enkla gardiner osv.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 424
Senast: Tjôta
·
Hemmet Ska renovera ett mindre rum som ska bli kontor här hemma. Har rivit ner den gamla tapeten. Det första lagret alltså. Man kan på vissa...
Svar
8
· Visningar
4 232
Senast: Blomskan
·
Hemmet Hej! Efter jag sett att många här på Hem & Hobby har mkt bra smak på inredning så tänkte jag passa på att rådfråga er ;) Det är...
Svar
11
· Visningar
1 950
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp