Välja vidareutbildning smart

Singoalla

Trådstartare
Bästa Buke, nu behöver jag er samlade kunskap och erfarenhet! Som jag skrev i en tråd tidigare så är jag på gång att byta jobb. Men jag känner lite att jag fastnat, alla jobb som intresserar mig kräver utbildningar som jag inte har, och konkurrensen är väldigt hård. Så jag har så smått börjat fundera på att vidareutbilda mig först, och förutsättningarna ser ganska bra ut. Jag har nämligen läst 1,5 år på universitetet fristående kurser. Så skulle jag läsa 1,5 år till inom något ämne, varav även kandidatkursen i ämnet så skulle jag kunna få en kandidatexamen. Men detta skulle jag enbart göra om jag hittade ett ämne som jag känner verkligen skulle ge mitt arbetsliv en boost :)

Jag har läst en två år lång YH utbildning också så jag har redan en yrkesexamen i Projektledning. Den är bra att ha ibland, men ofta när det kommer till projektledarjobb så konkurrerar jag med folk som läst på IHM eller liknande och då ger min lilla YH inte så mycket.

Så nu behöver jag er hjälp att brainstorma! Inom vilka ämnen kan man få en bra och användbar kandidatexamen? Det kan alltså inte vara en hel sammanhängande utbildning om jag fattade det rätt, exempelvis vissa yrkesinriktade universitetsutbildningar tror jag man måste läsa alla 3 år inom det ämnet? Så det kräver ett ämne där man läser ett år grundutbildning och ett halvår kandidatkurs.

Jag är öppen för förslag på nya yrkesomården så det är därför jag inte skriver så mycket om vad jag jobbat med innan. Men jag ska erkänna att jag är ganska pengadriven, så jag vill att den nya utbildningen ska synas på lönekuvertet och dessutom inte vara inom något område där det är svårt att få arbete.

Shot! :bump:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ska göra klart min utbildning och läsa teori- och metodkurs halva nästa termin på distans halvtid och sen skriva uppsats på distans...
Svar
12
· Visningar
2 544
Senast: Bexzor
·
Skola & Jobb Söker lite inspiration, mitt jobb flyttar till andra lokaler och även om det är på pendlingsavstånd så är det inget pendlingsavstånd jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 430
Skola & Jobb Nu behöver även jag lite arbetsvägledning här :) Som en del i min livskris eeehhrrrmm jag menar utvecklingsfas så har jag börjat fundera...
2
Svar
35
· Visningar
10 327
Senast: Myrten
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp