Välkommen hem till mig!

LindgrenV

Trådstartare
Är det bara jag som älskar hem- och inredningsbilder från hur folk bor? Hemnet är trist för där är det så fruktansvärt avskalat och opersonligt - däremot kan det vara spännande att kika på planlösningar. I övrigt älskar jag inredningsbloggar där folk delar med sig av hur de bor. Sjukt spännande! Så, hur bor ni? Vad har ni för stil i hemmet?

Jag älskar sten, trä, gamla böcker, fjärilar och ugglor. Färger och mönster har jag gott om - tänker sällan på vad som passar in hemma när jag är i affären, utan köper det jag gillar och får sedan lösa det på hemmafronten :D

Hur ser det ut i ditt hem?

Här bor jag:

Gamla soffbordet var ett tråkigt, vitt från IKEA som jag fått med mig när jag flyttade hemifrån. Sålde det för en femhundring och fick i stället denna prima kista som varit förvaring åt diverse verktyg och motorsågar de senaste hundra åren. Trasig och sned, men högst älskad! Och gratis!

Djurfåtöljerna har varit med så länge jag kan minnas, mamma klädde dem i dessa mönster när jag var liten och sydde sedan svansar till mig av tyget som blev över. Sjukt bra för maskeradkalas!

dsc_0114_54fc9d042a6b2289229b5a03.png


Övre delen av skrivbordet (skrivbordet står till vänster i soffan och kan skymtas i ovanstående bild, köket är till höger om soffan):
dsc_0109_54fc9d029606ee7d77416199.png


dsc_0112_54fc9d03ddf2b30e1755ba0c.png


Hall - bokhylla - kök. Borde bytt plats på kök och hallbilderna om de ska motsvara verkligheten. Köket skymtas till vänster på bokhyllebilden och man kan se dörrkarmen till hallen till höger om kaktusen.
dsc_0121_54fc9d08e087c34a7cc97218.png


TV har jag ingen, så tv-bänken används i stället till blommor och andra prylar. Hålen som är till dvd och annat har jag, efter inrådan från bukefalister, gjort om till vinställ, tidningsställ och glasburksförvaring :D Kaktusen växer så det knakar! (och den andra stackars blomman blev vattnad efter att bilden togs)
dsc_0138-recovered_54fc9d0c9606ee7d8f49c0c1.png


Matplats och sovalkov. Även här skulle jag bytt plats på bilderna, då sovalkoven är till vänster om matplatsen. Skänkens kortsida och kanten på spegeln kan skymtas precis bakom mina jättekaktusar (som är minst två meter höga, men de ser jättesmå ut i förhållande till fönstret som är enormt, haha). Musikanläggningen är från -92 och har svinbra ljud :D
dsc_0139_54fc9d0d2a6b228811afca44.png


dsc_0152_54fc9d0e88e59daaea8cdd91.png

dsc_0155_54fc9d10ddf2b30def052bb4.png


Detaljbilder:

dsc_0165_54fc9d11ddf2b348f737ac06.png

dsc_0166_54fc9d139606ee7d9a96d4e8.png

dsc_0136_54fc9d0a9606ee7e314d24ac.png


Välkomstugglan i hallen:
dsc_0134_54fc9d092a6b228811afca43.png



Nu är det er tur att dela med er :D
 
Senast ändrad:
Men alltså guuuud vad fint! Älskar det stora fönstret :love:

Edit: Glömde och berätta lite om min stuga haha.. Tidigare pundarkvart, har varit skitäcklig men vi har rivit ut allt. Satt upp nya väggar, lagt golv, dragit el osvosv.. Kommer lite bilder imorgon :)
 
Senast ändrad:
Men alltså guuuud vad fint! Älskar det stora fönstret :love:

Edit: Glömde och berätta lite om min stuga haha.. Tidigare pundarkvart, har varit skitäcklig men vi har rivit ut allt. Satt upp nya väggar, lagt golv, dragit el osvosv.. Kommer lite bilder imorgon :)
Tack!! Jaaaaaaa bilder :love: :love:
 
Mitt hem är ju inte lika ordningsamt som ditt och av någon anledning är det en katt i vägen hela tiden när jag ska fota. :angel:



Och , ja, jag har TJOCK-TV!!!



Och jag brukar inte bädda så ofta. :p

Bor du också i en etta? :D Supermysig! Älskar tapeten! (Även om en sådan aldrig skulle passa in i min lägenhet... Ska renovera till sommaren men väggarna får nog bli vita, för det blir så fruktansvärt mastigt med något annat när man har så mycket vägg.)

Vi har likadana påslakan :D Och den där katten får vara precis hur mycket i vägen den vill enligt mig :love: Kan ju avslöja att Minimannen ska vara med på mina bilder också... Den där svarta klumpen på vänstra köksstolen är nämligen en viss kattherre och inget annat :D
 
Jag älskar gamla hus, gamla möbler och gamla grejer. Hittar gärna nya användningsområden till äldre bruksföremål. Särskilt roligt är det när man hittar grejerna här på gården. En liten släde som jag hittade fick bli vedkorg, en låda från en snickarbänk blev förvaring av matlagningsflaskor och burkar. Trådkorgar, sockerlådor, trätunnor, en massa småbord och annat har fått komma fram i ljuset och vara till glädje igen efter mååånga många år i något dammigt skrymsle.











 
Välkommen hem till mitt gryt :D

Hall, inte färdig någonstans men så ser det ut just nu när man kliver in genom dörren. Sovrum rakt fram (ingen lampa och därav ingen bild, men vita väggar och gipsgolv just nu...), toalett till höger (ingen lampa, melonsorbe på väggarna och flytspacklat golv..), vardasrum/kök till vänster.
CAM00323_zpsxk3k3ktn.jpg

Mycket som ska fixas :angel: Golven blir klara till nästa helg iaf!
CAM00322_zpskfqfcxif.jpg

Köket som agerar sovrum just nu hehe... Hunden ser enorm ut på bilden? 160 säng..
CAM00321_zpsotsng1jd.jpg

Vardagsrumsdelen som byggmässigt är helt klar! De flesta möbler ska bytas ut/målas omoch det ska in lite mer såklart men det går att använda ;)
CAM00320_zpsbqr6jcoc.jpg

CAM00318_zpsowa0rjz0.jpg


Kommer lite bilduppdatering senare när det är mer färdigt :D
 
Jag älskar gamla hus, gamla möbler och gamla grejer. Hittar gärna nya användningsområden till äldre bruksföremål. Särskilt roligt är det när man hittar grejerna här på gården. En liten släde som jag hittade fick bli vedkorg, en låda från en snickarbänk blev förvaring av matlagningsflaskor och burkar. Trådkorgar, sockerlådor, trätunnor, en massa småbord och annat har fått komma fram i ljuset och vara till glädje igen efter mååånga många år i något dammigt skrymsle.











Jag skulle inte ha några problem med att sno ditt hem rakt av :o :love: Vad heter förresten tapeten du har i rummet med den turkosa kaminen? Den var JÄTTEFIN!! :love:
 
@LindgrenV då har du kolla på Styleroom.se hoppas jag!? Massa bilder på privatpersoners hem :D

För övrigt mycket mysigt soffbord!
Tack! Jag älskar det och det är supersmidigt att ha en kista som soffbord i en etta - den fungerar nämligen som städskrubb. Inuti ryms en plastback med alla möjliga rengöringsmedel och andra städgrejer, samt hela dammsugaren! Vilket gör att jag kunna använda den ursprungliga städskrubben till linneskåp :D
 
Jag skulle inte ha några problem med att sno ditt hem rakt av :o :love: Vad heter förresten tapeten du har i rummet med den turkosa kaminen? Den var JÄTTEFIN!! :love:

Tack!:) Den blommiga tapeten i sovrummet är faktiskt från Rusta fast jag vet inte vad den heter och jag är inte säker på att dom har den kvar i den färgsättningen. Jag har haft den ett bra tag och jag stormtrivs fortfarande med den.:love:
 
Sjukt mysig lägenhet LindgrenV!

Vi är ganska nyinflyttade, och även om jag trivs väldigt bra så tycker jag att vårat hus fortfarande är väldigt opersonligt. Om någon har några förslag så är det varmt välkommet :)


Vi börjar med köket, husets hjärta verkligen.
IMG_9028.jpg


IMG_9026.jpg


IMG_9019.jpg


Vardagsrummet som vi precis har möblerat om lite i efter den här bilden togs. Det här är nog rummet som vi spenderar minst tid i, förhoppningsvis blir det lite mer användarvänligt nu när det börjar bli varmare ute och man kan sitta med dörrarna öppna.
IMG_9054.jpg


Tråkig hall
IMG_9070.jpg


Toaletten med badkar
IMG_9083.jpg


Sovrum
IMG_9117.jpg


Trappen upp till master bedroom
IMG_9088.jpg


In hit har jag precis flyttat in en fåtölj också, men det känns fortfarande lite tomt.
IMG_9103.jpg


En suite
IMG_9112.jpg
 

Liknande trådar

Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 801
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp