Bukefalos 28 år!

Välkommen hem till mig!

:)
I know :D pojkvännen har ett likadant! Dom är sååå fina!
Fina och praktiska! :up: Mycket smidigare än moderna kolosser till bord.

Vardagsrumsbordet har också ett gäng år på nacken (fynd på Röda Korset, 150:- ) och är sådär smidigt på alla sätt. Det har en iläggskiva i mitten så att det kan förlängas med en tredjedel till. Perfekt vid kaffekalas! :)
 
Här kommer en liten bildspam på vår lilla lägenhet á 37 kvm :)

Bifogar planritning för översiktens skull:
IMG_7301.png


Hall:
IMG_0035.jpg

Obs, spegel bakom pallen! :p
IMG_0036.jpg


Kök och skjutparti mot sovrummet:
IMG_0038.jpg

IMG_0037.jpg


Mini-sovrum:
IMG_0028.jpg

IMG_0029.jpg

IMG_0030.jpg


Vardagsrum:
IMG_0031.jpg

IMG_0032.jpg

IMG_0033.jpg



Jag besparar er bilderna på dasset :D
Vi har bott här sedan augusti, men vi har fortfarande några tomma väggar som vi inte riktigt vet vad vi vill ha på, t ex den som långsidan på soffan står mot, och ytan ovanför tv:n. Vi har tänkt att vägghänga tv:n så småningom och byta ut den tråkiga tv:bänken.
Vi har lite bogmontage och annat som ska upp så småningom också.
 
Jag tycker det var en spännande planlösning och mysig lägenhet! Men alltså, är det ett sovrum på riktigt där vid köket eller är det bara ni som gjort så? Det känns som om det är mer ett matrum och så är det stora rummet sovrum/allrum...? Jag menar absolut inget negativt med detta ifall det låter så!


//r
 
Om någon månad får ni nog nya bilder från mig, jag ska nämligen flytta hem till mormor i 4 månader under sommaren pga kombinationen sommarjobb på annan ort + käkoperation + lägenhetsrenovering :nailbiting: Som tur är har hon en fruktansvärt stor lägenhet, så jag får boyta som blir som min egen lägenhet. Får således eget badrum, vardagsrum, sovrum och balkong... :D
 
Jag tycker det var en spännande planlösning och mysig lägenhet! Men alltså, är det ett sovrum på riktigt där vid köket eller är det bara ni som gjort så? Det känns som om det är mer ett matrum och så är det stora rummet sovrum/allrum...? Jag menar absolut inget negativt med detta ifall det låter så!


//r

Det är en väldigt vanlig planlösning i funkishusen i vårt område :)
Det är tänkt att det lilla rummet ska vara ett matrum egentligen, och att det andra ska fungera som sovrum/vardagsrum. Vi ville hellre ha det som sovrum, och personen som ägde lägenheten innan hade det också som sovrum :)
 
Vi är i sluttampen av en stor renovering, där vi har rivit en del av huset och gjort en ny utbyggnad. Just nu är mycket med andra ord lite halvfärdigt, men jag tänkte att jag kan dela med mig av en bild på en hylla som jag byggde häromdagen och så kan jag lägga upp fler bilder framöver.
hylla_zpsafjxvknd.jpg
 
Såhär ser det ut hos mig.

När man kliver innanför dörren ser det ut såhär. Till vänster innan byrån är det en dörr in till datarummet, precis bakom byrån är dörren till köket. Vänstra dörren rakt fram är toalett och högra dörren rakt fram är badrummet. Till vänster om badrummet ligger en klädkammare som egentligen även har en dörr rakt in i sovrummet, men det är så fullsmockat där inne så det är endast dörren i hallen som det (typ) går att ta sig in genom. :angel: Tidigare var det även en dörr till vardagsrummet, men den har vi tagit bort så att det är öppet in dit istället.
SAM_0498.jpg

Kollar man då från andra hållet ser det ut såhär.
SAM_0522.jpg

I kökets matbordsvrå ser det ut såhär.
SAM_0501.jpg

Och åt andra hållet ser köket ut såhär. Te står det överallt, på hyllor, micron och hela bortersta överskåpet vid klockan är fyllt. :angel:
SAM_0505.jpg

Bredvid köket ligger vårt datarum som även agerar som gästrum. Fråga mig inte hur det är bäddat, det blir alltid olika kreativa lösningar när sambon bäddat. :D
SAM_0507.jpg

På hyllan ovanför min dator ryms lite smått och gott (vågen kanske ni tycker hör hemma i köket och det gör jag också egentligen, men den fick inte plats p.g.a. alla teer och eftersom de används mer ofta än vågen så fick den flytta hit :angel:).
SAM_0508.jpg

När man går in i vardagsrummet ser det ut såhär. Här finns möblerna som jag älskar allra mest, det mesta är ärvt (förutom soffan och hyllorna ovanför tvn).
20150314_164255.jpg


SAM_0511.jpg

SAM_0513.jpg

SAM_0514.jpg

Och längst in i hörnet står mycket av det jag älskar. Den astunga, vackra gamla skänken med tavlan över gården jag är uppvuxen på och en fantastisk elmonterad fotogenlampa (som katterna pajjade skärmen på i julas så jag fick köpa en ny i en färg som inte var lika fantastisk som den förra :rage:) och farfars gamla bondgårdsböcker. :love: På skrivbordet står min älskade symaskin inpackad.
SAM_0515.jpg

Sen har vi den inglasade balkongen utanför vardagsrummet, som katterna just nu har tagit över. Och ja, de håller på och försöker gräva upp min planta hela tiden...
SAM_0519.jpg

Sovrummet ser ut såhär just nu, men här finns mycket jag vill ändra.
SAM_0517.jpg


Ute har vi även en egen trädgård :love:
20140610_205239.jpg
 
Här kommer en liten bildspam på vår lilla lägenhet á 37 kvm :)

Bifogar planritning för översiktens skull:
IMG_7301.png


Hall:
IMG_0035.jpg

Obs, spegel bakom pallen! :p
IMG_0036.jpg


Kök och skjutparti mot sovrummet:
IMG_0038.jpg

IMG_0037.jpg


Mini-sovrum:
IMG_0028.jpg

IMG_0029.jpg

IMG_0030.jpg


Vardagsrum:
IMG_0031.jpg

IMG_0032.jpg

IMG_0033.jpg



Jag besparar er bilderna på dasset :D
Vi har bott här sedan augusti, men vi har fortfarande några tomma väggar som vi inte riktigt vet vad vi vill ha på, t ex den som långsidan på soffan står mot, och ytan ovanför tv:n. Vi har tänkt att vägghänga tv:n så småningom och byta ut den tråkiga tv:bänken.
Vi har lite bogmontage och annat som ska upp så småningom också.
Vad fint! Men var förvarar ni era tallrikar? :D
 
Här bor jag

Mina lilla lgh på 74 kvm.
Det är en 2:a med ett stort vardagsrum/kök som tar ca 45 kvm av de totala 74.
Här bor en kille, inte för att någon skulle missa det ( bristen på inredningsdetaljer avslöjar detta ).

En kvällsbild från ena hörnet av rummet där man ser matbord, vardagsrumsdel och en del av köket
hq



Närmare på vardagsrumsdelen, här spenderas den största delen av tiden man är hemma, ofta med en dator i knät och bra musik på stereon.
hq

IMG_1963_zpsfde6c3fd.jpg



Dagsljus
hq




Här har vi matbordet , dvs från andra sidan än de tidigare bilderna..

Jag måste erkänna att det är väldigt sällan jag äter hemma, sitta vid bordet gör jag i stort sett endast när jag har gäster..
hq


Här är det från en annan vinkel
20131109_151849_zpsd8bcb092.jpg



Med lägenheten kommer även en ca 20 kvm stor takaltan där man lätt fastnar på sommaren.

hq



Har inga bra bilder på badrum eller sovrum, får lösa det någon dag.
 
Här bor jag

Mina lilla lgh på 74 kvm.
Det är en 2:a med ett stort vardagsrum/kök som tar ca 45 kvm av de totala 74.
Här bor en kille, inte för att någon skulle missa det ( bristen på inredningsdetaljer avslöjar detta ).

En kvällsbild från ena hörnet av rummet där man ser matbord, vardagsrumsdel och en del av köket
hq



Närmare på vardagsrumsdelen, här spenderas den största delen av tiden man är hemma, ofta med en dator i knät och bra musik på stereon.
hq

IMG_1963_zpsfde6c3fd.jpg



Dagsljus
hq




Här har vi matbordet , dvs från andra sidan än de tidigare bilderna..

Jag måste erkänna att det är väldigt sällan jag äter hemma, sitta vid bordet gör jag i stort sett endast när jag har gäster..
hq


Här är det från en annan vinkel
20131109_151849_zpsd8bcb092.jpg



Med lägenheten kommer även en ca 20 kvm stor takaltan där man lätt fastnar på sommaren.

hq



Har inga bra bilder på badrum eller sovrum, får lösa det någon dag.


Häftig lampa på första bilden
 

Liknande trådar

Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 941
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp