Bukefalos 28 år!

Välkommen till oss Elliot!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Välkommen till oss Elliot!

fuchsia skrev:
Är djupt imponerad över att ni har lyckats namnge honom redan

Hehe, det är faktiskt vi också! Här i Californien är det så illa att man MÅSTE namngett dem innan man lämnar sjukhuset :eek: Det var därför vi tog reda på könet vid UL och försökte ha namnen klara. När vi fick Viktor visste vi ju inte den där regeln och det var bara för hemskt. Innan jag ens sett honom kom det människor och ville veta vad han skulle heta...

Förnamnen är Elliot Valdemar.
 
Sv: Välkommen till oss Elliot!

Grattis!! :bump: Vad skönt att du kunde knipa ihop så länge iaf, så han slapp komma sådär tidigt som det var risk för!
 
Sv: Välkommen till oss Elliot!

Aha, ich verstehe!
Jag har sagt att OM vi (mot förmodan) blir gravida en gång till så kommer jag att vilja veta kön. Inte för att jag skulle välja bort det (gud förbjude!) om det skulle vara en pojke, utan bara för att slippa gå igenom namnångesten en gång till. Med den yngsta var jag dessutom stensäker på att det var en tjej, hade namn klart och allt och absolut inte en tanke på pojknamn. Plopp sa det och ut kom en till med snopp! Snopet!
 
Sv: Välkommen till oss Elliot!

Lycka till säger jag bara... :smirk: Jag ville också veta kön på bebisen bara för att jag är så satans nyfiken på vem som gömmer sig där inne. Men se barnmorskan på UL:et snäste bara:"Man ska inte veta allt här i livet" och så var det inte mer med det! :eek:

Hade jag inte varit för väluppfostrad hade jag sagt till damen vad jag tyckte och tänkte :devil: , men tyvärr slog mamsens uppfostran igenom med ett brak... :D

Och STORT grattis till dig smulis! :banana:

Jenny
 
Sv: Välkommen till oss Elliot!

Ja, fast iochmed jag har uppnått den aktningsvärda åldern av 34 år så räknar jag med att göra en utökad ultraljudsundersökning vid en eventuell graviditet. Den läkaren som på vårt sjukhus är "behörig" att göra detta är tysk och enligt bekanta i Tyskland hör det till att man vid UL får reda på kön. Jag gjorde en utökad med yngsta sonen och känslan jag fick redan då var att han nog skulle ha berättat vilket kön det var om jag hade frågat.

Tror också att det där med "vanligt" ultraljud och ev fastställande av kön helt och hållet beror på var i landet man bor och vilken barnmorska (uppenbarligen....) man råkar få vid ultraljudet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp