Vänskap eller?

vinkelina

Trådstartare
Ah. Om man skulle kunna läsa folks tankar.

I min klass är vi 11 tjejer och en kille. Han har varit borta ca 4 månader från skolan och vi har haft noll kontakt. För tre veckor sedan kom han tillbaka. Och nått har hänt. Är dock ej säker på om det bara är vänskap eller om han är intresserad. Han är lika snäll mot alla, men vi har "djupare" samtal.

Han försöker sitta bredvid mig om möjligt. Kommenterar hur gott jag doftar, fint hår mm. Tar möjlighet att röra i mig(borsta bort damm tex)

I fredags chatta vi en timme om inget, börja med att han fråga en skolgrej. Idag ringde han och ville se min häst så blev en timme i stallet.

Nu funderar jag om jag överanalyserat kanske. Är inte intresserad men smickrad om det är så (han är 4 år yngre) samtidigt vill jag inte en uppmuntra nått. Käns dumt att fråga om det bara är en bra vänskap som håller på att odlas.
 
Sv: Vänskap eller?

Ah. Om man skulle kunna läsa folks tankar.

I min klass är vi 11 tjejer och en kille. Han har varit borta ca 4 månader från skolan och vi har haft noll kontakt. För tre veckor sedan kom han tillbaka. Och nått har hänt. Är dock ej säker på om det bara är vänskap eller om han är intresserad. Han är lika snäll mot alla, men vi har "djupare" samtal.

Han försöker sitta bredvid mig om möjligt. Kommenterar hur gott jag doftar, fint hår mm. Tar möjlighet att röra i mig(borsta bort damm tex)

I fredags chatta vi en timme om inget, börja med att han fråga en skolgrej. Idag ringde han och ville se min häst så blev en timme i stallet.

Nu funderar jag om jag överanalyserat kanske. Är inte intresserad men smickrad om det är så (han är 4 år yngre) samtidigt vill jag inte en uppmuntra nått. Käns dumt att fråga om det bara är en bra vänskap som håller på att odlas.

Ja, han är intresserad.
 
Sv: Vänskap eller?

Uppenbart att han är intresserad av dig så som han söker kontakt med dig. Han hittar ju på alla möjliga anledningar till att få prata med dig/träffa dig.

Är du inte intresserad av honom så skulle i alla fall jag klämma in ett "du är en så bra vän" någonstans i en mening när det passar. Så blir det en hint om att du kanske inte känner detsamma för honom.
 
Sv: Vänskap eller?

Var lite det jag var "rädd" för. Men ibland överanalyserar man ju saker. Tur att buke finns.

Får träna att vara avvisande på ett vänskapligt sätt för han är jättekul att tala med
 
Sv: Vänskap eller?

Det kan ni ju absolut inte veta. Han kanske bara gillar sällskapet. Den enda som vet är nog han. Inte Bukefolket.
 
Sv: Vänskap eller?

Ah. Om man skulle kunna läsa folks tankar.

I min klass är vi 11 tjejer och en kille. Han har varit borta ca 4 månader från skolan och vi har haft noll kontakt. För tre veckor sedan kom han tillbaka. Och nått har hänt. Är dock ej säker på om det bara är vänskap eller om han är intresserad. Han är lika snäll mot alla, men vi har "djupare" samtal.

Han försöker sitta bredvid mig om möjligt. Kommenterar hur gott jag doftar, fint hår mm. Tar möjlighet att röra i mig(borsta bort damm tex)

I fredags chatta vi en timme om inget, börja med att han fråga en skolgrej. Idag ringde han och ville se min häst så blev en timme i stallet.

Nu funderar jag om jag överanalyserat kanske. Är inte intresserad men smickrad om det är så (han är 4 år yngre) samtidigt vill jag inte en uppmuntra nått. Käns dumt att fråga om det bara är en bra vänskap som håller på att odlas.
Jag tror du överreagerar. Du har bara blivit ett övningsobjekt. Han tränar bara för att få lite erfarenhet så han kan sätta in stöten på den han verkligen är intresserad av. Under tiden han varit borta har han ju hittat nån verkar det som :). Så eftersom du inte är intresserad så kan du väl hjälpa honom lite genom att "hålla masken" ett tag till ;)
 
Sv: Vänskap eller?

Det kan ni ju absolut inte veta. Han kanske bara gillar sällskapet. Den enda som vet är nog han. Inte Bukefolket.

Såklart kan vi inte veta. Men killen ger komplimanger och han borstar bort damm likt apor som plockar loppor på varandra när de är intresserade. Han pratar om "inget" i en timme och kanske den avgörande faktorn. Han frågar om han får komma och titta på hästen! Den är i klass med "Jag åker gärna till IKEA med dig på söndag", förutsatt att killen inte har ett genuint hästintresse.

Däremot är det vanligt med en attityd att "Naaw vi e bara kåmpizar, jag gillar inte honom på deeeeet viset" för att få behålla uppmärksamheten och bekräftelsen och för att dölja att det handlar om det så konstrueras verkligheten om. "Att vi masserade varandra med eteriska oljor till klockan 5 på morgonen i skenet av ljusen vi köpte på IKEA i söndags tolkade jag bara som en riktigt schyst kompismassage" och sen blir det klassiska dilemmat att "Jag vet inte hur jag ska säga det här utan att såra den andre nu när jag är mätt på bekräftelsen"

Om TS däremot får upp intresset för killen så kommer vi kanske snart få läsa trådar som
"Han vill aldrig med till stallet och tycker jag är där alldeles för mycket, vad menar han?" och "Han blir förbannad för att jag lägger så mycket pengar på IKEA, dessutom vägrar han följa med dit! Älskar han mig?"

Och när det kommit dit kan jag garantera att trots att killen sagt att han älskar henne så ser han hellre dammråttor staplade på varandra över hela henne än att borsta bort det, telefonsamtalen är alla under 60 sekunder och sms:en är på sin höjd en komplett mening.
 
Sv: Vänskap eller?

Det kan ni ju absolut inte veta. Han kanske bara gillar sällskapet. Den enda som vet är nog han. Inte Bukefolket.

Och med det kan vi lägga ner alla frågor som rör detta ämne. För vi vet alltid bara en sida när sån här diskuteras här på buke.
Själklart kan vi inte veta. Men vi kan säga vad vi tror :meh:
 
Sv: Vänskap eller?

Får träna att vara avvisande på ett vänskapligt sätt för han är jättekul att tala med

Jag förstår nog ändå inte, är jag rädd.

Först frågar du oss vad han känner för dig och sedan när du tycker dig har fått svar tar du itu med att planera för hur du ska ta ansvar för dessa hans (förmodade) känslor. :confused:

För mig framstår hela upplägget fortfarande som lika obegripligt som det gjorde i trådstarten.
 
Sv: Vänskap eller?

Bara intresserad av hur ni skulle tolka det hela. Och många har samma tolkning som jag.
 
Sv: Vänskap eller?

Jag tror du överreagerar. Du har bara blivit ett övningsobjekt. Han tränar bara för att få lite erfarenhet så han kan sätta in stöten på den han verkligen är intresserad av. Under tiden han varit borta har han ju hittat nån verkar det som :). Så eftersom du inte är intresserad så kan du väl hjälpa honom lite genom att "hålla masken" ett tag till ;)
Skulle precis säga samma sak. Sen beror det på hur gammal TS och skolkamraten är. 30+ ja då kan han mycket väl vara intresserad. Runt 20 kan TS vara övningsobjekt.
Usch....det påminner mig om min ungdom. En kille på gymnasiet började flirta med mig. Berömde mig om jag hade nya kläder, eller fixat med håret. Var med på stan när jag skulle dit och var "smakråd". Jag blev STÖRTkär i den hära killen. Döm om min förvåning när han blev ihop med min kompis jag hängde med i min klass. Något år senare stötte vi ihop i fyllan och villan på en fest, och då styrkt med sprit i kroppen kunde jag berätta hur jag upplevde det hela. Han sa då att det var för att komma min polare närmare och lära känna henne. Nåja...jag fick mig en hångelkväll med grabben.......
gulan
 
Sv: Vänskap eller?

Jag tror du överreagerar. Du har bara blivit ett övningsobjekt. Han tränar bara för att få lite erfarenhet så han kan sätta in stöten på den han verkligen är intresserad av. Under tiden han varit borta har han ju hittat nån verkar det som :). Så eftersom du inte är intresserad så kan du väl hjälpa honom lite genom att "hålla masken" ett tag till ;)

M-men..... Varför skulle TS vara övningsobjektet?? Varför kan han inte lika gärna ha "övat" sig på bortaplan för att nu ha siktet inställt på TS?? Jag tycker det låter som en väldigt negativ inställning - typ "verkar han intresserad av mig måste det vara nåt annat det egentligen handlar om"...

Jag missade ett antal förmodligen mycket trevliga förhållanden med fantastiska män, som ung, för att jag tänkte så: -Herreg-d, inte kan väl HAN vara intresserad av mig?! Nä, det måste va nåt annat..... Helt idiotiskt och en följd av år av dåligt självförtroende....

Nu är TS tydligen intresserad av killen så det kan ju kvitta, det var mest inställningen jag reagerade på. Varför alltid misstänka att man inte är den önskade?
 
Sv: Vänskap eller?

M-men..... Varför skulle TS vara övningsobjektet?? Varför kan han inte lika gärna ha "övat" sig på bortaplan för att nu ha siktet inställt på TS?? Jag tycker det låter som en väldigt negativ inställning - typ "verkar han intresserad av mig måste det vara nåt annat det egentligen handlar om"...

Jag missade ett antal förmodligen mycket trevliga förhållanden med fantastiska män, som ung, för att jag tänkte så: -Herreg-d, inte kan väl HAN vara intresserad av mig?! Nä, det måste va nåt annat..... Helt idiotiskt och en följd av år av dåligt självförtroende....

Nu är TS tydligen intresserad av killen så det kan ju kvitta, det var mest inställningen jag reagerade på. Varför alltid misstänka att man inte är den önskade?

Precis min tanke. Övningsobjekt, jösses :crazy:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 201
Senast: Intejag
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 111
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp