Vänskap eller?

Sv: Vänskap eller?

Nu har han bekräftat att det finns mera intresse än bara vänskap. Jag ser dock honom som en mycket god vän och vill i nuläget inget annat. Vilket jag sagt. Och med tanke på att vi går i samma klass känns det jobbigt om det skulle gå fel

Umgås som sagt gärna med honom på fritiden, men hur skall jag nu ställa mig till det faktum att han önskar nått annat. Kan ej livet bli lättare tack?
 
Sv: Vänskap eller?

Om du tycker att det där klassas som ett hårt liv, får jag gratulera dig ;)

Önskar jag kunde säga samma :)
 
Sv: Vänskap eller?

"Åh, så smickrande. Tyvärr känner jag inte samma sak, hoppas att vi kan vara vänner ändå".

Det får ju bära eller brista, en vänskap byggd på oärlighet är ju ändå inte mycket att ha. Eller?
 
Sv: Vänskap eller?

Nu har han bekräftat att det finns mera intresse än bara vänskap. Jag ser dock honom som en mycket god vän och vill i nuläget inget annat. Vilket jag sagt. Och med tanke på att vi går i samma klass känns det jobbigt om det skulle gå fel

Umgås som sagt gärna med honom på fritiden, men hur skall jag nu ställa mig till det faktum att han önskar nått annat. Kan ej livet bli lättare tack?

Jag har också haft en vän som ville ha mer än vänskap med mig. Vi var vänner ändå och umgicks mycket på fritiden, men jag var inte intresserad av honom på det viset. Jag behövde aldrig säga nej, han förstod det själv. Vi hade kul ändå, umgicks faktiskt alltid under en period!

Det gjorde däremot ont i mitt hjärta när han skrev en fin dikt om mig, då förbannade jag mig för att jag inte såg honom som mer än en vän. Det var först DÅ jag insåg att min bästa kompis ville mer än vad jag ens tänkt på. Jag är sååå blind för sånt och trodde vi bara var riktigt goda vänner liksom. :o

Vår vänskap var helt oförändrad efter den vetskapen, det fanns ju ingen mening med att säga upp vänskapen för att den ena inte ville ha ett förhållande. Vi var ju samma personer och jag vet att han var glad att umgås med mig ändå, för det ville han göra alltid egentligen ju ;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 199
Senast: Intejag
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 111
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp