Bukefalos 28 år!

Väntar på att bli lycklig?

Villut

Trådstartare
Har hängt här rätt länge men bara läst trådar, kände dock att jag har ett problem att skriva av mig om och få andras tankar kring :)

Jag är 19 och tog studenten från natur i våras. Hela sista året var fruktansvärt stressigt för mig. Jag var aldrig hos någon läkare eller så, men hade inte förvånat mig om jag isåfall skulle blivit sjukskriven för utmattning eller liknande. Orkeslös, sov dåligt, konstant stressad, nere, grät mig ofta till sömns. Hela tiden hankade jag mig fram genom att tänka "efter det där provet blir det lugnt, då blir jag mindre stressad". "Efter sportlovet är jag färdig med några rapporter, då blir jag lugn". Problemet var att det aldrig blev lugnt, och jag blev aldrig mindre stressad, det blev snarare värre. Hade en härlig frånvaro på 45% sista två månaderna, jag låg mest hemma i sängen och panikgrät när jag skulle iväg till skolan.

Hur som helst tänkte jag ju, såklart, "efter studenten blir det lugnt, då blir jag lycklig!". Träffade en kille i våras också, helt underbar, och tänkte att en hel sommar med honom skulle göra livet perfekt. Det var såklart jättehärligt de dagar vi gick ut och badade eller gjorde picknick, men jag var fortfarande så jävla trött trots att skolstressen lagt sig. Sedan har jag bara fortsatt vara allmänt nere och orkeslös, medan jag fortsätter med "efter det där..." eller "när det där händer...". Problemet är att jag blir inte gladare eller lugnare när det ena eller andra datumet eller milstolpen är nådd! Just nu är jag inne på att när det blir jul, då blir jag lycklig, för jag älskar julen. Nästa vecka efter lönen ska jag köpa en ny dator, då blir jag också lite lyckligare. Eller?