Världscupen i hoppning

Roffe är en av mina stora idoler just för hans otroligt snygga och hästvänliga ridning. Allt i hans sits, händer och ridningen mellan hinder är så stabilt och han har verkligen så stor omsorg om hästarna. Minns inte nu vilket större mästerskap det var som han låg bra till och hästen hade gått igenom veterinärbesiktning. Men han såg själv någon liten markering tror jag det var på ett ben så han valde att inte starta. Det är äkta omsorg om hästarna och ger honom enorm trovärdighet i allt han säger om hästar och ridning.
Näe så var det inte riktigt, hästen gick inte igenom veterinärbesiktningen. Så nog testade han alltid för att se om det gick. Däremot så tror jag att han hade en chans att besiktiga om hästen och det gjorde han inte. Tycker om honom ändå i det mesta. Men det var inte hans val att inte starta, men ja, han är en fantastisk ryttare.
 
Näe så var det inte riktigt, hästen gick inte igenom veterinärbesiktningen. Så nog testade han alltid för att se om det gick. Däremot så tror jag att han hade en chans att besiktiga om hästen och det gjorde han inte. Tycker om honom ändå i det mesta. Men det var inte hans val att inte starta, men ja, han är en fantastisk ryttare.


Ok då minns jag fel.
 
Bara en svensk startande idag i Amsterdam (Angelica), men banan ser svår ut. Mycket som hoppas ut mot kortsidorna.
 
Hon lär ju få en del poäng idag, så man kan hoppas hon får rida även nästa tävling och samla poäng (Göteborg tror jag absolut hon får en plats på). Iom att både Henrik och Peder är klara redan och Jens inte verkar satsa så känns det ju inte omöjligt om hon får en pott idag :)
 
Det finns vettiga ryttare som rider med airbag-väst och rejäla hjälmar.

... och så finns det ryttare som Dennis Lynch, som kommer in på banan tuggandes tuggummi och med en hjälm vars hakband hänger och dinglar typ 5 centimeter under hakan 🙄
Det är sådana tillfällen jag hoppas att de ska vara med i en olycka där de liksom gör illa sig lagom mycket. Inte allvarligt, men blir sådär lagom mörbultade så att de inser att de inte är odödliga... Som i Lynch fall, typ ramla av och tappa hjälmen utan att han för den skullen slår sig allvarligt i huvudet.
 
Har inte kollat så noga på de senaste tävlingarna, men en lördagskväll har jag inget bättre för mig 😅

Brukar de ha två hästar inne på banan? Känns som första gången jag ser det på den här nivån, men har som sagt inte kollat exakt allt under säsongen.
 
Har inte kollat så noga på de senaste tävlingarna, men en lördagskväll har jag inget bättre för mig 😅

Brukar de ha två hästar inne på banan? Känns som första gången jag ser det på den här nivån, men har som sagt inte kollat exakt allt under säsongen.
Dom brukar släppa in på slutet av banan
 
Muren har ställt till det för några idag.

Sista ekipagen kändes lite kaos. 😅 En som inte startar, eckermann blir nästa då och går omkull, och sista man utgår efter att ha rivit första hindret.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I morgon onsdag startar hästfesten Gothenburg Horse Show i Scandinavium - bland höjdpunkterna under veckan finns bland annat världscupen...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nästa helg hoppar ryttarna de första hindren på väg mot världscupfinal i Göteborg nästa år. Oslo Horse Show är som alltid premiärtävling...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Nyhet.nu) Nu i helgen är det premiär för årets säsong av världscupen i hoppning. Premiären sker i samband med Helsinki International...
Svar
0
· Visningar
1 180
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp